کشاورزی خوزستان در سیلاب‌ بی تدبیری دولت نابود شد

 قاسم ساعدی نماینده مردم هویزه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی صحن علنی گفت: رئیس جمهور، آیا می‌داند زنان و کودکان رفیضه، حاجیه، روستاهای چولانه، سموجیهزیر بارش شدید باران و سرمای شدید زمستانی و بدون امکانات ابتدایی، شب را سپری کرده اند.

وی افزود: برای دولت شرم آور است که بعضی از مسئولان بی تفاوت و بی تدبیر و بی اراده از ترس غرق شدن شرکت های نفتی که در هور ایجاد شده، زندگی مردم را نابود کرده اند که این امر به دور از اخلاق و انسانیت است.

نماینده مردم هویزه در مجلس تصریح کرد:  آیا رئیس جمهور می‌داند که مردم غیور روستاهای خزءلیه، دهلاویه،بدریه، هویزه چند روز بدون اتکا به امدادرسانی بسیار ضعیف مسئولان شما بدون امکانات و با تمام قوا کار می کنند؟

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی؛ به مردم که کار نمی دهید، آب برای کشت و شرب نمی‌دهید که از طریق کشاورزی امرار معاش کنند، حالا که به لطف و رحمت الهی کشاورزی کرده اند سیلاب های ناشی از بی تدبیری و بی مسئولیتی مسئولان شما نه تنها کشاورزی بلکه کل زندگی مردم نابود شد.

نماینده مردم هویزه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اعزام کمک از طرف ستاد بحران کشور، تاکید کرد: انتظار می رود مسئولان ستاد بحران کشور را به منطقه اعزام کنید تا کمک حال مردم هویزه و دشت آزادگان بشوند.

ساعدی در تذکر به اردکانیان وزیر نیرو، گفت: جریان سیل های فعلی در خوزستان آیا ناشی از مدیریت آب وزارت نیرو است یا سرپوش گذاشتن به خیانت انتقال آب است، شما باید توضیح دهید که چه نوع مدیریتی به کار گرفته اید؟

وی افزود: 2 ماه قبل سرزمین خوزستان و خوزستانی ها از بی آبی فریاد می زدند اما حالا با اندک باران تمام دار و ندار و مردم شریف خوزستان، دشت آزادگان، هویزه، دزفول، شوشتر و شوش زیر آب رفته است و متحمل خسارت های جبران ناپذیری شده اند، این نشان دهنده عدم وجود مدیریت درست آب در وزارت نیرو استان خوزستان است.

ساعدی در تذکر به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت تصریح کرد: عدم اجرای ماده 47 برنامه ششم توسعه از طرف شرکت های نفتی در خوزستان به خصوص شرکت های کارون که همه نیروهایش را از نیروهای غیربومی استخدام می کنند و جوانان غیور استان را بی کار نگه داشته اند.