حمایت بلغارستان از برجام و SPV

وزیر خارجه بلغارستان در دیدار عراقچی ضمن حمایت از برجام گفت: برقراری SPV می‌تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می‌کند.

در این دیدار‌ها سید عباس عراقچی با اشاره به رفت و آمد‌های متعدد سیاسی بین مقامات دو کشور طی چند سال اخیر، بر علاقمندی و اراده سیاسی موجود دو کشور جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و انجام رایزنی سیاسی بین دو کشور را فرصتی جهت تبادل نظر پیرامون موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خواند.

مقامات بلغارستانی نیز با اشاره به دیدار سال گذشته ظریف از صوفیا و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی اظهار داشتند: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش رفت و آمد‌های سیاسی بین دو کشور بوده ایم. دولت صوفیا از برجام حمایت می‌کند و همسو با کشور‌های اروپایی بر این باور است که برجام تامین کننده امنیت و ثبات در منطقه است.

وزیر امور خارجه بلغارستان در ارتباط با ساز و کار مالی اتحادیه اظهار داشت: برقراری این ساز و کار می‌تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می‌کند.

عراقچی پیش از این هم به اتریش و اسلواکی سفر کرده بود.