آقای غلامی! چرا از وظایف حوزه کاری‌تان درمانده‌اید

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان سوال خود از منصور غلامی وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه چرا دانشگاه‌های ایران رتبه جهانی ندارند، اظهار داشت: ما قسم خورده‌ایم که از حقوق مردم دفاع کنیم.

وی خطاب به وزیر علوم افزود: چرا از وظایف حوزه کاری‌تان درمانده‌اید و چرا در عدم مسئولیت‌پذیری دانشگاه آزاد مقابل دانشجویان وزارت علوم هیچ کاری انجام نداده است.

نماینده مردم اورامانات ادامه داد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری نقش خود را در کشورهای همسایه به خوبی ایفا نمی‌کند .

وی ادامه داد: در شرایط فعلی حضور بخش‌های علمی و ایجاد پایگاه‌های علمی و فرهنگی در منطقه اهمیت شایانی دارد اما علیرغم این مهم چنین به نظر می‌رسد که وزارت علوم فاقد برنامه‌هایی در این رابطه است.

نادری همچنین خاطرنشان کرد: راه برای پر کردن فضای علمی منطقه کاملاً در اختیار کشورهای غربی است و فرصت‌های علمی و اجتماعی توسط تهدیدکنندگان جبهه علمی و فرهنگی کشور به دست گرفته شده است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از بی‌توجهی به دیپلماسی علمی در کشور انتقاد کرد و گفت: این موضوع در بلندمدت به غیر از دست دادن فرصت،‌ زیان‌های بسیار زیادی را به بار می‌آورد.