آمریکایی ها در "نشست ورشو "هیچ دستاوردی را علیه ایران بدست نیاوردند

قاسم میرزایی نیکو ،  با اشاره به عدم موفقیت دولتمردان آمریکا در نشست ورشو گفت:  دولتمردان آمریکا فکر می کردند با برگزاری این نشست تا حدودی با توجه به اعتراضات جلیقه زردها شرایط را برای تشکیل اروپای جدید و جوان فراهم کنند.

آمریکایی ها در نشست ورشو هیچ دستاوردی را علیه ایران بدست نیاوردند

وی افزود: آمریکایی ها وقتی که متوجه شده اند؛نمی توانند در تشکیل اروپای نو وپیاده کردن اهداف همیشگی خود موفقیتی داشته باشند،سمت و سوی این نشست را به ایران سوق داده اند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به تحقق پیدا نکردن اهداف آمریکا در این نشست اشاره و تاکید کرد: به هر حال در نشست ورشو شرایط به گونه ای پیش رفت که آمریکایی ها هیچ دستاوردی را علیه ایران بدست نیاوردند.

سطح افراد شرکت کننده در نشست ورشو بسیار پایین بود

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات به مهم ترین عاملی که سبب شد دولتمردان آمریکا در نشست ورشو بی نصیب بمانند اشاره و تصریح کرد: مقررشده بود که کشورهایی با سطح وزیر دراین نشست حضور داشته باشند اما باتوجه به اینکه سطح افراد شرکت کننده درحد سفیرو یا پایین تر بود؛قطعا این افراد هم با این سطح پایین حق هیچ اظهار نظر و یا امضایی نداشتند؛ بنابراین همین مسئله می تواند یکی از مهم ترین عوامل از عدم موفقیت آمریکا در نشست ورشو باشد.

میرزایی نیکو اظهار کرد: در بیانیه پایانی نشست ورشو با توجه به وعده هایی که داده شده بود؛مشخص شد که به هیچ جمع بندی نسبت به ایران نرسیده اند وجمهوری اسلامی در این بخش نشان داد که در دیپلماسی بین المللی موفق عمل کرده است و عدم خروج 5 عضو تعهد نامه برجام هم گویای این مسئله است.