امروز بودجه را به حلقمان ریختند

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در نوبت عصر صحن علنی امروز شنبه ۲۷ بهمن ماه و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ به اسنتاد به مواد ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۱۸۲، ۱۸۳، ۱۸۴، ۱۸۵ و اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی، گفت: شأن مجلس را باید رعایت کنیم.

وی خطاب به مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را بر عهده داشت، اظهار کرد: شما بر اساس آئین‌نامه نمی‌توانید به هر نماینده‌ای که تذکر یا اخطار می‌دهد پاسخ دهید.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: در هیچ کجای آئین‌نامه اعلام نشده که اگر کلیات بودجه رد یا تصویب شود، آمریکا خوشش می‌آید یا بدش می‌آید همچنین مقام معظم رهبری هم در اینگونه مسائل ورود نمی‌کنند.

نماینده مردم همدان بیان کرد: مجلس هرچه را که تصویب می‌کند باید به آن عمل کند و پاسخگوی آن باشد، کمیسیون تلفیق بودجه را ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده که این نباید انجام می‌شد، زیرا بودجه باید شفاف و روشن باشد در صورتی که ماده واحده بودجه ۹۸ سقف درآمد و منابع دولت، ۴۰۰ هزار و ۴۲ میلیارد تومان بوده که می‌توان حتی می‌توان آن را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: این همه مالیات در لایحه بودجه افزایش پیدا کرده، چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟ همچنین بودجه شرکت‌های نفتی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و گزارش آن هم به ما نرسیده و نمی‌توان را بررسی کرد.

حاجی‌بابایی ضمن انتقاد به هیئت رئیسه درباره نادیده گرفتن درخواست نمایندگان برای برگزاری جلسه غیرعلنی پیرامون بودجه هم، گفت: شما این جلسه را همین امروز برگزار کردید تا مسائلی را درباره بودجه به حلق ما ریخته شود و برای ما مصیبت روز عاشورا بخوانند، حتی صداوسیما هم یک برنامه‌ای که ۲ نفر منتقد جدی درباره بودجه دعوت نکرد تا مردم بدانند بودجه چیست.

مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به تذکرات و انتقادات حاجی‌بابایی با کنایه، گفت: مطابق تذکر شما می‌گویم فقط که تذکرات شما وارد نیست.