واکنش پلوسی به اظهارات پنس درباره ایران

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رویکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران را کاملا اشتباه خواندوتاکید کرد که کاخ سفید باید قبل از خروج از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران، با کشور‌های اروپایی مشورت می‌کرد.

پلوسی درمصاحبه‌ای که شبکه خبری «ام. اس. ان. بی. سی.» با وی انجام داد، در مورد درخواست «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا ازمتحدان اروپایی واشنگتن برای خروج از برجام گفت: معاون رئیس جمهوری آمریکا، سخنگوی نقطه نظرات وی است که از نظر من، در مورد ایران، کاملا اشتباه است.

پنس در سخنانی درکنفرانس امنیتی مونیخ که روز یکشنبه گذشته به پایان رسید، خواستار خروج اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای ایران شده بود که مقام‌های اروپایی درخواست وی را رد کرده و گفتند که آن‌ها به حمایت از توافق هسته‌ای و همکاری با دولت ایران ادامه خواهند داد.

رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این مورد که آیا سیاست‌های ترامپ باعث خلف وعده بین آمریکا و نزدیکترین متحدانش می‌شود، افزود: امیدوارم که اینطور نباشد. ما به قدر کافی، زمینه‌های مشترک داریم.

پلوسی مشورت ترامپ با متحدان اروپایی آمریکا را قبل از اتخاذ تصمیم در مورد خروج از توافق هسته‌ای و سوریه، حائز اهمیت دانست.

درهمین حال، لابی ایرانی-آمریکایی نایاک دیشب اعلام کرد که کمیته ملی دمکرات‌ها قطعنامه‌ای در حمایت از بازگشت آمریکا به برجام صادر کرده است.

نایاک اکشن، تارنمای وابسته به لابی شورای ملی ایرانی – آمریکایی در خبری که عنوان کرد اختصاصی این تارنما می‌باشد، گزارش داد که ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) و در جریان کنگره حزبی دمکرات ها، قطعنامه «یاسمین طائب» نماینده ایرانی تبار ایالت ویرجینیا در کمیته حزب، تصویب شد.

دراین گزارش تاکیدشده که بازگشت به برجام اهمیتی ویژه در برنامه‌های دمکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت.

به گزارش نایاک اکشن، «الیزابت وارن» و «امی کلوبشار» از داوطلبان نامزدی دمکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، نظر مساعد خود در مورد بازگشت واشنگتن به برجام را اعلام کرده اند.

نایاک در این خبر وعده داد که از کنگره نیز به زودی اخبار امیدبخشی در این زمینه منتشر خواهد شد.

ترامپ اردیبهشت ماه سال جاری، خروج کشورش را از برجام به رغم مخالفت‌های جهانی از برجام اعلام کرد. دیگر طرف‌های امضا کننده این توافق اعلام کرده اند که به آن وفادار می‌مانند و اقدام آمریکا را محکوم کردند.