دولت باید فوراً بازار گوشت را تنظیم کند

محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمین‌شهر و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه، اعتراض به ناکارآمدی دولت در مدیریت کشور به صورت جدی مطرح است، گفت: نمایندگان مجلس سوگند خورده‌اند که مدافع حقوق مردم و پاسدار قانون اساسی باشند امروز وقتی نمایندگان چنین ناکارآمدی گسترده را می‌بینند نمی‌توانند سکوت کنند.

وی با بیان اینکه گرانی کالا‌های اساسی موجب نگرانی مردم شده و هیچ نهادی مسئولیت این گرانی‌ها را به عهده نمی‌گیرد، گفت: برخی کالا‌های اساسی، مصرفی و مورد نیاز مردم مثل گوشت با گرانی قابل‌توجهی مواجه شده است؛ مردم نمی‌پذیرند که تحریم را مسئول این وضعیت بدانیم، چون مشخص و روشن است که تحریم نمی‌تواند تا این اندازه به قیمت کالا‌های مصرفی مردم تاثیرگذار باشد.

ابطحی تصریح کرد: حرف ما این است که دولت باید به توان داخلی تکیه کند؛ نتیجه عدم توجه به دامداری و دامداران همین شده که امروز ما باید از کشور‌های خارجی گوشت وارد کنیم؛ واردات گوشت از دیگر کشور‌ها درحالی‌که ظرفیت دامداری در ایران بسیار بالاست موجب نگرانی است. البته دولت باید بازار را تنظیم کند، اما دولت وظیفه دارد نگاه راهبردی به وضعیت دامداری و دامداران در کشور داشته باشد.