"قوه قضائیه" در دوره حجت‌الاسلام رئیسی متحول می‌شود

یحیی کمالی‌پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحولات مورد نیاز در قوه‌ قضائیه اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است حجت‌الاسلام رئیسی سکان قوه قضائیه را به دست بگیرد، به نظر می‌رسد در دوره وی، با توجه به اینکه او  از بدنه دستگاه قضا است و آشنایی کافی با ساختار قوه قضاییه دارد، شاهد تحولات جدیدی در این قوه باشیم.

وی افزود:حجت الاسلام رئیسی، قاضی بوده و با آگاهی کاملی که دارد و همچنین با مقبولیت مردمی، می‌تواند چالش‌های پیش روی قوه قضائیه از جمله چالش‌های ساختاری، منابع انسانی و همچنین چالش‌های که در دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه وجود دارد را حل کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: مقبولیت و شخصیت ضد فساد حجت‌الاسلام رئیسی می‌تواند آن چهره‌ای که از قوه قضاییه در نزد مردم مخدوش شده است، احیا و بازسازی کند.

کمالی‌پور با بیان اینکه به نظر می‌رسد با حضور حجت‌السلام رئیسی تحولات ساختاری خوبی در دستگاه قضا ایجاد شود، اضافه کرد:وی می‌تواند رویکردی که در قوه قضاییه وجود دارد را به سمت رعایت حقوق شهروندی  و رعایت حرمت مردم  تغییر دهد و همچنین تحولی در رسیدگی به موقع و عادلانه و برون رفت از اطاله دادرسی ایجاد کند که مجموع اینها می‌تواند تغییری در رویکرد مردم نسبت به قوه قضاییه ایجاد کند.