پارلمان و دولت عراق مخالفت خود را با تحریم ایران اعلام کرده‌اند

همام الحمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد پارلمان و دولت عراق مخالفت خود را با تحریم ایران اعلام کرده‌اند، زیرا این تحریم‌ها یک جانبه است و بین المللی نیست. این موضع منطبق با خواسته مرجعیت عالی دینی کشور است که تاکید کرده‌اند عراق نباید به مکانی برای آسیب رساندن به دیگران تبدیل شود.

همام الحمودی روز دوشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد نتیجه دیدار حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از عراق ساخت چهار شهرک صنعتی و خط آهن بین المللی در کشور است.

در این بیانیه آمده است، جهت استحکام راهبرد‌های اقتصادی مشترک میان دو کشور، زمانی که برای این سفر در نظر گرفته شد بسیار مهم است، زیرا این سفر پس از پیروزی بر داعش و حمایت‌های قدرتمندانه ایران از عراق در مقابله با داعش انجام می‌شود.

او افزود، در این سفر توافقنامه‌های متعددی امضاء می‌شود که ساخت چهار شهرک صنعتی و خط آهن بین المللی از جمله آنهاست، ضمن اینکه دو کشور در حوزه نفت، گاز و برق هم توافقاتی خواهند داشت.

همام الحمودی تاکید کرد عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به گشوده شدن چشم انداز‌های گسترده در تقویت روابط میان دو کشور علاقه‌مند است تا روابط میان ایران و عراق به الگویی در روابط کشور‌های همسایه تبدیل شود، الگویی که اساس آن همکاری صادقانه و نگرش به منافع مشترک است.