حضور سرداران عمران و آبادانی در بازسازی عراق و سوریه

گروه سیاسی- ولی اسماعیلی عضو ارشد جبهه مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به سفر حسن روحانی رئیس حمهور به عراق گفت: ملاقات رئیس جمهور محترم با ریاست جمهوری عراق در فضای امن و با ابهت و عظمت خاص تکمیل کننده ی شیرینی پیروزی محور مقاومت در برابر استکبار و اتحاد عبری و عربی بود که نقطه عطف آن در ملاقات مقام معظم رهبری با بشار اسد در تهران بوقوع پیوست، بطوری این خبر ساعتها تیتر اول تمام خبرگزاریهای شناخته شده جهان قرار داشت.

وی در ادامه در خصوص نتایج این سفر اظهار داشت: بی شک دشمن در نهایت ذلت قرار داشته و تمام محاسبات استراتژیک که در روی کاغذ ترسیم کرده بود را از دست داده است و محور مقاومت با محوریت ایران با از بین بردن داعش و تکفیرهای عربی در سوریه در حال برگزاری جشن پیروزی است.

نماینده اسبق گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سفر از دیدگاه بین المللی پیام خاص و مهمی به آمریکا و اسرائیل داشت که در جریان باشند هژمونی گذشته خود را از دسته داده و خاورمیانه در حال تجربه هژمونی تقسیم قدرت جدیدی می باشد که البته آمریکا هیج جایگاهی در آن ندارد.

اسماعیلی گفت: مولفه های هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران و عراق به یکدیگر نزدیک نیست لذا باید از این موقعیت زمانی نهایت استفاده را برای بالا بردن ضریب مبادلات اقتصادی و تجاری بکار بست.

وی در ادامه افزود: در حالی که ترامپ با هواپیمایی چراغ خاموش و مخفیانه وارد عراق می شود آن هم بعد هزینه بالغ بر هفت تریلیون دلار ، این دیدار ریاست جمهوری و مهم تر از آن دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب اوج اقتدار و پیروزی ایران در مناقشات دهه اخیر در خاور میانه می باشد، که در قبال تلاشهای خالصانه نیروهای انقلاب با تفکر انقلابی حاصل گردید که نماد آن سردار سلیمانی می باشد که اخیرا هم موفق به دریافت مدال ذوالفقار از دستان مبارک مقام معظم رهبری گردید‌.

مشاور سیاسی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از حل مناسبات راهبردی دو طرف و تامین زیر ساخت لازم مهمترین بحث ایجاد فضای امن و بستر لازم برای حضور ایران در بازسازی خرابی های جنگ در عراق و سوریه می باشد که اگر مدبرانه مدیریت شود نتایج بسیار مثبتی در اقتصاد داخلی هم خواهد گذاشت الان زمان ورود سرداران عمران و آبادانی به این عرصه است .

اسماعیلی گفت: اگر در این زمان طلایی تجار و مدیران اقتصادی و سازندگی وارد عرصه نشوند و دولت ساز و کار لازم را آماده نکند قطعا رقبای از چین و روسیه فضا را در آینده برای حضور ایران به شدت تنگ خواهند کرد .