سرمایه‌های پراکنده برای «رونق تولید» توسط دولت جمع شود

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید به اروپایی‌ها اعتماد کنیم، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که نباید به غربی‌ها امید داشته باشیم چرا که آنان نشان دادند که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و صرفاً فرصت را از ما می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر این اساس عقل حکم می‌کند که اعتمادی به غرب نداشته باشیم و منابع کشور را در جهت منافع ملی خودمان و رونق تولید بسیج کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال آن هستند که از نظر اقتصادی، ایران را زمین‌گیر کنند، گفت: در شرایطی که ما تمام توان خود را برای رونق تولید در سال ۹۸ به کار گیریم، قطعاً آنان نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند و همه مسئولان به ویژه دولتمردان ما باید بدانند که شاید نقش اروپایی‌ها و آمریکا با یکدیگر متفاوت باشد اما هدف آنان یکسان است و به دنبال به زانو درآوردن ملت ایران هستند.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به بخشی دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کانال‌های مالی مورد نظر اروپایی‌ها شبیه شوخی است، اظهار داشت: برای ملت ایران خفت‌آور است که نفت خود را در برابر دریافت غذا و دارو به اروپایی‌ها بدهد، قطعاً کانال‌های مورد نظر اروپایی‌ها برای ما مناسب نیست و توقعات ما را برآورده نمی‌کند.

وی درباره راهکارهای لازم برای تحقق شعار سال یعنی «رونق تولید» تصریح کرد: در وهله اول باید سرمایه‌های پراکنده در جامعه جمع‌آوری شود و به سمت بازار سرمایه و تولید هدایت شود که این مسئله نیازمند عزم جدی دولت است که از این طریق منابع بخش تولید را فراهم کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از راهکارهای تحقق رونق تولید این است که مدیران دستگاه‌های مختلف به ویژه بخش‌های دولتی شجاعت داشته باشند و تصمیم‌گیری‌های مهم و مطابق با منافع ملی کشور اتخاذ کنند چرا که برخی از مدیران هیچ تصمیمی نمی‌گیرند و صرفاً بر صندلی‌های خود تکیه زده‌اند و تلاشی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور نمی‌کنند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال این است که از مؤسسات دانش‌بنیان برای حل مسائل و مشکلات کشور به ویژه در بُعد اقتصادی کمک گرفته شود.