راهکارهایی برای رونق تولید/ توجه جدی به جوانان

 گروه اقتصادی- باید توجه کرد که رونق تولید یعنی رونق اقتصاد و حرکت در مسیر نقشه راه اقتصاد مقاومتی زیرا زمانی که تولید در کشور رونق بگیرد نیروی کار ایرانی به کار گرفته شده و باعث صادرات و ورود ارز به کشور و حرکت چرخ دنده های اقتصادی می شود.

به گزارش افکارنیوز؛ نکته ای که باید توجه ویژه کرد اینکه چرا تولید در کشور از رونق افتاده است و بسیاری از کارگران بیکار و کارفرمایان قید تولید را زده اند؟

یکی از مهمترین عوامل واردات بی رویه و دلال بازی برخی رانت خواران است که باعث ضربات مهلکی به پیکره اقتصادی کشور شد.

نکته دوم اینکه در موضوع هدفمندی یارانه ها سهم تولید کنندگان در نظر گرفته نشد و به آنها پرداخت نشد ، همین موضوع باعث مشکلات جدی برای کارفرمایان ایرانی گشت تا نتوانند تولید خود را رونق دهند.

نکته بعدی اینکه بانک ها می توانند پشتیبان قوی برای تولید کنندگان باشنمد و با ارائه وام های کم بهره و با بازپرداخت طولانی مدت ابزار و ماشین آلات روز دنیا برای تولید را فراهم کرده تا تولید کننده بتواند به کسب و کار و تولید خود رونق دهد اما متاسفانه برخی وام های بانکی با سود بالا باعث ایجاد اختلال و حتی تعطیلی تولیدکنندگان شد.

دولت نیز علاوه بر آنکه به بنگاههای بزرگ در این سالها بها داده باید بنگاهها و تولید کنندگان کوچک را مورد حمایت جدی قرار دهد و با اعطای وام به ویژه به تعاونی های مردمی زمینه تولید با کیفیت تر و کارآفرینی را ایجاد نماید.

کوچکی نزاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این خصوص توجه به تولید را مهم‌ترین راهکار مقابله با تحریم ها، بهبود اشتغال و درآمدزایی دانست و گفت: رونق تولید ما را از وابستگی به بیگانگان نجات می دهد و این مسیر بسیار مهمی برای کشور است؛ انتظار می‌رود در سال ۹۸ در تمامی حوزه ها مانند کشاورزی، صنعت و فناوری شاهد رونق تولید باشیم.

کوچکی‌نژاد بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان کشور برای رونق تولید داخلی تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان باید به جوانان تکیه و اعتماد کنند زیرا جوانان در شرکت های دانش بنیان می‌توانند با افزایش تولیدات باکیفیت و انبوه زمینه را برای افزایش صادرات فراهم کنند.

‌ وی با بیان اینکه دولت باید مسیر را برای فعالیت جوانان و سرمایه گذاران جهت رونق اقتصاد هموار کند، تصریح کرد: دولت باید به رفع بروکراسی اداری که سدی محکم در مسیر فعالیت سرمایه گذاران و جوانان کشور است توجه جدی داشته باشد زیرا مشکلات در این مسیر برای سرمایه گذاران به نحوی است که اغلب آنها از سرمایه گذاری در این حوزه دلزده و دلسرد می شوند.