پیامی که سیل به دولتمردان داد

گروه سیاسی- سیل اخیر درس های بسیاری با خود به همراه داشت و لحظات خوش و غمگینی را رقم زد، سیلی که نشان داد در کشور ضعف بسیار شدیدی برای پیشگیری از وقع حوادث طبیعی داریم.
به گزارش افکارنیوز، سیل های اخیر اما از سوی دیگر همدلی مردم را با یکدیگر نشان داد، از کمک های نقدی و غیر نقدی گرفته تا بیل هایی که در دست بسیجی و سپاهی و ارتشی و حتی روحانیت است تا گره ای از مشکلات به وجود آمده باز کنند. این یکدلی مردم و مسئولین می تواند روزهای خوبی را رقم بزند و حالا همه چشم انتظار دولت هستند تا پس از خرابی های به بار آمده توسط سیل و سیلاب های اخیر وعده های خود را دولت به مردم عملی کند.

علی کرد نماینده مجلس در خصوص پیامدهای سیل اخیر، اظهار داشت: حوادث غیر مترقبه و سیل اخیر برای مردم پیام‌هایی داشت، اولا هشداری بود به مسئولین یعنی قوه مجریه تا کنترل، پیشگیری بهینه سازی و آمادگی کامل برای مدیریت بحران داشته باشند.
نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبل از وقوع حادثه‌های غیرمترقبه و طبیعی مانند سیل باید آمادگی کامل در دستگاه‌های مسئول در کنترل بحران وجود داشته باشد.
وی افزود: باید دولت به خودش بیاید و برنامه ریزی دقیقی برای هلال احمر، وزرا، هیات دولت، کمیته امداد، بهزیستی و ستاد مدیریت بحران کشور انجام دهد.
کرد ادامه داد: سیل‌‎های اخیر به مجلس این پیام را داد که باید در مصوبات قانونی پیرامون حوادث غیرمترقبه قانون را به صورت شفاف و عملی بنویسد به گونه‌ای که محل اعتبارات نیز مشخص باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در ایران از نظر اقلیم و طبیعت جغرافیایی همواره در معرض بلایای طبیعی هستیم به همین جهت باید ستاد مدیریت بحران در استانداری‌ها امکانات به‌روز و اعتبارات لازم را داشته باشند همچنین کارشناسانی را باید در دانشگاها تربیت کنند تا استانداری‌ها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
وی افزود: پیام دیگر سیل‌های اخیر به دشمنان ملت ایران بود، آن‌ها فکر می‌کردند طیف‌های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند، اما وفاق، همدری و احساس مسدئولیت همه گرایش‌ها، اقوام و مذاهب سبب شد تا کنار هم بایستند و با همبستگی در جهت کم کردن درد و رنج مردم تلاش کنند.
کرد اظهار داشت: هم اکنون همه احزاب و ملت ایران از شرق، غرب، شمال و جنوب متحد هستند تا به مردم سیل زده کمک کرده و امداد رسانی کنند.
نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایثار و همبستگی ملت ایران در حوادث غیر طبیعی به جهانیان نشان داد که ایران ملتی متحد و انسان دوست است و کاری به مذهب و مناطق مختلف ندارد بلکه در هر استانی حادثه‌ای رخ دهد با سرعت به کمک آن‌ها می‌شتابد.