هشدار سرلشکر باقری به دشمن

ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شاهد عصبانیت آمریکا و دور جدیدی از توطئه ها و تحریم ها از طرف آنها هستیم،گفت: آمریکا تقاص دشمنی های خود را در وقت مقتضی پس خواهد داد و دوران سردار سلامی قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود. فرمانده کل سپاه هم گفت که ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد.

مراسم تکریم و معارفه فرمانده کل سپاه صبح امروز برگزار شد. سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: سپاه بعنوان مهمترین سازمان بعد از انقلاب مسئولیت های خطیر و حساسی در دفاع، امنیت و پاسداری از انقلاب را بر عهده دارد.

وی افزود: بدیهی است که آمریکا از سپاه عصبانی باشد و اوج این عصبانیت خود را با تروریست اعلام کردن سپاه نشان دهد. جنایتکارانی که خود پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست ها انجام می دهند، سپاه را تروریست اعلام می کنند و البته از دشمن جز این انتظار نمی رود.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه عصبانیت دشمن از جمهوری اسلامی ادامه دارد، تاکید کرد: اعلام منتفی شدن معافیت برخی کشورها از خرید نفت ایران بخشی دیگر از این عصبانیت است. ملت ایران بعد از گذشت چهل سال به حدی از قدرت رسیده است که بتواند با هر میزان فروش نفت روی پای خود بایستد و این میتواند فرصتی باشد تا ایران بتواند از گرفتاری وابستگی به نفت رها شود. البته آمریکا تقاص دشمنی های خود را در وقت مقتضی پس خواهد داد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دوران فرماندهی سردار جعفری در سپاه گفت: دوران فرماندهی سرلشکر جعفری دوران درخشانی برای سپاه بود و نشانگر اقدامات بسیار اساسی در سپاه است که از جمله مهمترین آن می توان به تشکیل سپاه های استانی، طرح تحول سپاه، توجه خاص به مسائل فرهنگی و رشد محور مقاومت و پشتیبانی از نیروی قدس اشاره کرد.

وی افزود: محور مقاومتی که امروز تروریسم را سرکوب کرده تفاوت اساسی با دوران قبل از ایشان دارد.

وی همچنین ایمان، شجاعت، پای کار بودن و اخلاق خوب را از ویژگی های سردار سلامی برشمرد و عنوان کرد: دوران فرماندهی سردار سلامی با دوران حساسی در تاریخ انقلاب همزمان شده. در این دوره شاهد عصبانیت آمریکا و دور جدیدی از توطئه ها و تحریم های او هستیم که سپاه می تواند نقش اساسی در خنثی کردن آنها داشته باشد و دوران سردار سلامی قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود.

سرلشکر سلامی: باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح هم در این مراسم اظهار داشت: ما امروز یک فرمانده ماندگار و بزرگ را بدرقه می کنیم. سردار جعفری محصول چهل سال جهاد است که پرچم را یک لحظه از دست خود بر زمین گذاشته است شخصیتی که به ما شجاعت تغییر آموخت پرهیز از تجملات و ریزبینی و دقت از خصوصیات برجسته اوست که باید در سپاه امتداد پیدا کند دوران سردار جعفری دوران طلایی و باشکوه سپاه است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: نیروی قدس ما با فرمانده دلاور ‌‌ و رشیدش کوه ها ‌و دشت های زیادی را پشت سرگذاشت تا در شرق مدیترانه بر سلطه آمریکا پایان دهد و تا دریای سرخ پیش رفتند و بلاد اسلامی را تبدیل به سرزمین جهاد کردند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مرزهای ما به قدرت نیروی زمینی تامین شد و رزمندگان آن از صخره های سترگ بالا رفتند تا دژها را بر فراز مرزها برافرازند.

سردار سلامی اظهار داشت: نیروهای هوافضای ما دل زمین را شکافتند و‌ شهرهای موشکی را پدید آوردند و موشکهای آنها با شکافتن دل آسمان بر سر دشمنان اسلام فرود آمدند. نیروی دریایی ما نیز دست متجاوزان آمریکایی را بست و شکوه یک امپراطوری را شکست. بسیج نیز زیبایی با مردم بودن را به ما چشاند و امروز سپاه در اوج محبوبیت و قدرت و شکوه و اقتدار به راه خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه سپاه ریشه در عاشورا دارد، گفت: پاسداران ما همان روح و احساس را با خود به همراه آورده اند. حقیقت سپاه گوهر معنوی آن است که باید بتوانیم آن را در جان این نهاد زنده نگهداریم.

سردار سلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند. ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد.

سرلشکر جعفری: سپاه باید برای حفظ انقلاب شرایط نقش آفرینی مردم در جنگ نرم را فراهم کند

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی-اجتماعی حضرت بقیه‌الله(عج) نیز اظهار داشت: من رمز موفقیت سپاه را در تلاش برای فهم و اجرای درست تدابیر رهبر انقلاب می دانم. 

وی افزود: ارتقا توانمندی ها وظیفه همه سازمان های نیروهای مسلح است اما چیزی که در سپاه با تدبیر رهبر انقلاب محقق شد، همه جانبه بودن این توانمندی ها است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه معنویت محور اصلی قدرت سپاه است، تصریح کرد: ما تلاش زیادی برای تقویت ساختار درونی سپاه با محوریت معنویت، تقوا و بصیرت انجام دادیم و امروز شاهد رشد کمی و کیفی و‌منزلت اجتماعی سپاه هستیم و رشد سپاه نیاز قطعی انقلاب در آینده پیش رو است.

فرمانده قرارگاه بقیة الله ادامه داد: برای اینکه انقلاب به اهداف خود برسد، نیازمند راهنمایی های رهبری است و ما باید تلاش کنیم ابتدا تدابیر ایشان را به دستی بفهمیم و بعد آنها را اجرا کنیم. همچنین ما در سپاه تلاش کردیم تا به سبک دوران دفاع مقدس فرماندهی کنیم. 

وی تاکید کرد: در سپاه فرماندهی دستوری جواب نمی دهد و باید فرماندهی به سبک اقناعی باشد. امروز سپاه تمام دستاوردهایش را مدیون تمامی مدیران و فرماندهان خود است. 

سرلشکر جعفری در پایان تصریح کرد: محور اصلی ما برای حفظ انقلاب مردم هستند و آنها نقش تعیین کننده ای در مهار بحران ها داشته اند. سپاه باید برای حفظ انقلاب شرایط نقش آفرینی مردم به ویژه در جنگ نرم را فراهم کند.

سردار سلیمانی: سرلشکر جعفری را شهید زنده و سرلشکر سلامی را شبیه به شهید باکری می‌دانم

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی های شخصی سردار جعفری، اظهار داشت: سردار جعفری دارای صفات بسیار بارزی است و چه در داخل و چه در خارج از سپاه عزیز بود و همواره فارغ از رسومات امروزی و درجات، ایشان را عزیز می خوانیم.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه اخلاص ویژگی بارز سردار جعفری است و هرگز ندیدم نفسانیت را در موضوعی دخالت دهد، تصریح کرد: مشخصه بارز دیگر، ولایتمداری و تقید نسبت به ولایت و فرمایشات رهبری است. من خدمت رهبری هم عرض کردم که سردار جعفری حتی نسبت به نمایندگی ولی فقیه که از ارزش ها و ولایتمداری حفاظت و حراست می کند هم ولایتمدار تر است.

وی گفت: سردار جعفری را شهید زنده می دانیم و به ایشان می گویم که شما همواره عزیز خواهید ماند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی های سردار سلامی، عنوان کرد: سردار سلامی به پاکی و سعه صدر در سپاه شهرت دارد. پاکی را به خوبی در او می بینیم و من او را در پاکی به شهید باکری تشبیه می کنم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بعنوان یک سپاهی می گویم که سپاه و انقلاب در برهه خطیری قرار دارند، گفت: در سپاه این موضوع وجود دارد که هر انتصاب و هر امری که از سوی رهبری وجود دارد، حکمتی در آن نیز هست و این موضوع را در طول بیست و چند سال فرماندهی نیروی قدس می دیدم که آنچه ایشان می فرمودند، درست تر بود.