هشدار ظریف به ترامپ درباره ماجراجویی‌های «تیم ب»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) درباره زیاده‌خواهی‌ها و ماجراجویی‌ها برخی مقامات آمریکایی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده هشدار داد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود با قراردادن بخشی از ویدئوی صحبت‌های «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره اقدامات نادرستی که در سازمان سیا انجام می‌دهند، نوشت: «پامپئو، شما به همین کار ادامه می‌دهید. اما ترامپ، مراقب باش. شعار تبلیغاتی تو مبارزه با مداخلات (نظامی) گزاف و هزینه‌بار بود».

وی با اشاره به اقدامات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، «محمد بن زائد» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به ترامپ هشدار داد: «دار و دسته توطئه‌چینانِ جنگ‌طلب و قاتل، تیمِ ب بدنام، برای چیزی بیشتر از اینکه تو سودای آن را داری، نقشه می‌کشند».

وزیر خارجه ایران سپس به ترامپ توصیه کرد که فیلم هالیوودی «وایس» درباره پشت‌پرده فعالیت «دیک چِنی» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در زمان «جورج بوش پسر» را تماشا کند.

 

ظریف در توئیت قبلی خود، چهار نفر بولتون، بن‌سلمان، بن‌زائد و بی‌بی (نتانیاهو) را در گروهی به نام «تیم ب» دسته بندی کرده و نوشته بود اعضای این گروه برای هر جنایتی از مصونیت برخوردار هستند.