بندپی: استفاده از تریبون ها برای همه کاندیداها باید یکسان باشد

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد:  وظیفه ما در انتخابات عمل به قانون و رعایت اصل بی طرفی است و باید از آرای مردم به بهترین شکل ممکن صیانت کنیم.

وی افزود: همه می دانیم در شرایطی هستیم که دشمنان  در صدد دلسرد کردن مردم از نظام هستند. مشروعیت هر نظامی متکی بر  رأی مردم و انتخابات  است و به باور دانشمندان سیاسی حضور مردم در پای صندوق های رأی نوعی قدرت معنایی تلقی می شود.

استاندار تهران تصریح کرد‌: مشارکت حداکثری مردم نیازمند تأمین امنیت انتخابات و ایجاد فضای رقابت کامل برای تمامی کاندیداها است. به هرحال در کشورهایی که به نوعی ادعای برقراری کامل دموکراسی دارند هم حواشی مربوط به انتخابات وجود دارد.

وی بیان کرد: باید زمینه های انتخابات پرشور و حماسی را برای مشارکت حداکثری مردم و کمترین حاشیه و بی طرفی کامل از سوی ستاد انتخابات استان تهران فراهم کنیم. رقابت در انتخابات باید سالم باشد به فرمانداران تأکید می کنم که استفاده از تریبون ها برای تمامی کاندیداها باید یکسان باشد.

بندپی اظهار کرد: میانگین مشارکت استان تهران در سنوات قبل بین 50 تا 60 درصد بوده است . همچنین در سال 98 قطعا جمعیت واجد شرایط در استان تهران جمعیت واجد رأی دادن افزایش یافته و باید برای این جمعیت برنامه ریزی کنیم و صندوق های رای به فراخور جمعیت افزایش یابد.

استاندار تهران تصریح کرد: فرمانداران استان باید نسبت به انتخاب اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان ها سریعتر اقدام کنند.