ایران باید گام به گام و اصولی از برجام خارج شود

علی گلمرادی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال این وجود دارد که در شرایط فعلی ایران از برجام خارج شود،گفت: درحقیقت اعتقاد ایران با عظمت براین است که باید صلح، دوستی، آرامش و ثبات درمنطقه حاکم باشد چرا که هم آموزه های دینی و هم فلسفه وجودی نظام بیانگراین است که ما هیچ گاه به دنبال ایجاد تنش در دنیا و منطقه نیستیم.

در راستای احترام به جامعه جهانی و قراردادهای بین المللی تاکنون به برجام پایبند بوده ایم

وی افزود: در بحث برجام هم می خواستیم به دنیا ثابت کنیم که ما قراردادهای بین المللی که می توانند زمینه ساز آرامش باشند را همراهی کردیم و تا به امروز هم با وجود اینکه آمریکا از برجام خارج شده است و این قرارداد را نقض کرده است، ما می توانستیم به آسانی از آن خروج کنیم چون که یک طرف این قرار داد آمریکا بوده است اما با این حال در راستای احترام به جامعه جهانی و قراردادهای بین المللی تاکنون به آن پایبند بوده ایم.

کشورهای عضو برجام بایستی حرکت آمریکا نسبت به این قرارداد را محکوم می کردند

نماینده مردم ماهشهر،هندیجان و امیدیه تصریح کرد: درواقع پایبندی ایران به برجام هم مشروط به این بود که کشورهای اروپایی بی تفاوت نباشند و زمان را هدر ندهند و در ضمن به گونه ای شفاف حرکت آمریکا در قبال برجام را محکوم کنند اما متاسفانه تا به امروز این ایران است که در قبال تعهدات برجام هزینه کرده است و آنها عملا کار خود را انجام می دهند.

کشورهای اروپایی عضو برجام باید نسبت به رفتار خود در قبال ایران تجدید نظر کنند

عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: ایران فراتر از تعهدات خود نسبت به مسئله برجام همراهی کرده است اما طرف های غربی کوتاهی کرده اند؛ بالاخره صبر ما هم اندازه ای دارد و معتقدم کشورهای اروپایی عضو برجام باید نسبت به رفتار خود در قبال ایران تجدید نظر کنند و رویکرد خود را هم تغییر دهند و از این فکر خارج شوند که با وقت کشی می توانند برای ما مشکلی بوجود آورند.

ایران می خواهد به همه دنیا ثابت کند که به دنبال صلح در منطقه و جهان است

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال این وجود دارد که در شرایط فعلی ایران از برجام خارج شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورهای عضو برجام در قبال تعهد خود نسبت به ایرن کاری انجام نمی دهند ما باید گام به گام و اصولی از برجام خارج شویم.

گلمرادی افزود: ایران کشور قدرتمندی است و اگر تا الان با آنها کنار آمده ایم به سبب ضعف ما نیست بلکه بخاطر این است که می خواهیم به همگان ثابت کنیم که ما به دنبال صلح و ثبات در جهان هستیم.