کاظم زاده: بازگشایی مرز چیلات برای توسعه تبادلات ایران و عراق مهم است

 شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در تذکری به اردکانیان وزیر نیرو برای تخصیص آب از سد سیمبره به کشاورزان اطراف آن سد تذکر داد ضمن اینکه نظر به اینکه در زمان احداث سد سیمبره مردم این شهرستان زمین‌های کشاورزی خود را برای احداث سد سیمبره تقدیم کردند اما حق آبه را که نفروختند. ضرورت دارد حق آبه این عزیزان هر چه سریع‌تر تخصیص یابد. 

وی در تذکر دیگری به اردکانیان وزیر نیرو گفت: برداشت آب از عقبه سد کرخه با ظرفیت ۶ میلیارد مترمکعب برای زمین‌های کلات مورموری امری لازم است زیرا زمین‌های دشت کلات مورموری در شهرستان آبدانان ضرورت دارد که آبیاری شود ضمن اینکه این کار موجب اشتغال در شهرستان آبدانان که حجم بیکاری بالایی دارد و موجب رونق تولید خواهد شد. 

نماینده مردم دهلران در مجلس تصریح کرد: استفاده از آب برای استفاده از زمین‌های کشاورزی نیازمند برداشت آب از عقبه سد کرخه است.

وی در تذکر دیگری به وزرای نیرو و کشاورزی گفت: رئیس‌جمهور برای پرداخت خسارت به پمپاژداران شهرستان دره شهر در پایین‌ دست سد سیمبره اقدام لازم را انجام دهد.

کاظم زاده افزود: بازگشایی مرز چیلات باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی به هیئت دولت و وزیر کشور در خصوص ضرورت گشایش مرز چیلات مرز تهران تذکر دیگری داد و تصریح کرد: بازگشایی این مرز ضرورتی برای کل کشور است که می‌تواند برای تبادلات اقتصادی ایران و عراق مهم باشد.