چرا دادگاه برادر رئیس جمهور علنی نیست؟

عباس پوریانی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران، در پاسخ به مطالبه مردم که با موضوع «چرا برخلاف سایر دادگاه ها دادگاه برادر رئیس جمهور علنی نیست؟»،گفت: تا آنجا که می‌دانم گویا یکی از جلسات علنی و با حضور خبرنگاران بوده است.

وی افزود: علی ایحال در قانون به صورت صریح آمده است که تشخیص برگزاری دادگاه به صورت علنی یا غیرعلنی در اختیار قاضی دادگاه است و ایشان است که می‌تواند تصمیم بگیرد دادگاه چگونه برگزار شود.

این نکته قابل ذکر است که علی بخشایش، محمدرضا توسلی و پرویز کاظمی، اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه و حسین فریدون برادر رئیس جمهور و هر شخصی می‌توانند با تودیع قرار وثیقه تعیینی از سوی قاضی دادگاه، بدون لباس زندان، با لباس شخصی تردد و از شهر خود خارج نشوند.

تاکنون دادگاه ۱۰۶۷ در چهار جلسه به اتهامات حسین فریدون رسیدگی کرده است و به تازگی حکم وی صادر شده است.

قاضی حسینی سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت در روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۸ در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید تهران در جمع خبرنگاران از صدور حکم حسین فریدون خبر داد و گفت: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبریه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم.

فریدون در ۵ تیرماه ۹۶ به دلیل «اتهامات مالی» بازداشت و پس از انتقال به بیمارستان یک روز بعد با قرار وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد.