رئیس الحشد الشعبی: تهدید ایران درباره ممانعت صادرات نفت، «منطقی» است

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که «مشکل آمریکا و ایران بزرگتر از آن است که عراق بخواهد میانجی‌گری کند».

وی افزود: «تهدید تهران درباره ممانعت صادرات نفت کشورهای منطقه در صورت منع صادرات نفت ایران منطقی است و مسایل منطقه باید به صورت واقعی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند».

رئیس سازمان الحشد الشعبی افزود: «من وقوع جنگ در منطقه را بعید می‌دانم، اما همگان باید خطر بحرانی را که ممکن است به درگیری نظامی منجر شود، درک کنند».

به گزارش اسکای پرس، وی اظهار داشت که «عراق در کانون بحران و درگیری قرار دارد،  ولی به دنبال منافع خود است و همه تلاش‌هایش را برای حمایت از خود به کار گرفته است».

فالح الفیاض گفت که «هویت عراقی ما ایجاب می‌کند که روابط نزدیکی با ایران داشته باشیم و مسئولان عراقی نمی‌توانند آن را تغییر دهند».

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق چندی پیش در چهارمین کنفرانس مبارزه با رسانه‌های داعش و اندیشه آن گفته بود که «کشورش نمی‌پذیرد نقطه آغازی برای تجاوز به دیگران در منطقه شود».

وی حضور نیروهای خارجی از جمله ائتلاف آمریکا را در چارچوب توافق با دولت عراق دانست و گفته بود که «حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق، طبق توافق با دولت عراق و از طریق مکانیزم مبارزه با تروریسم است»(