پیگیری تشکیل جبهه واحد ۲۵ کشور برای مقابله با تحریم

محمدعلی پورمختار رئیس فراکسیون مقابله با تحریم در مجلس شورای اسلامی ، درباره اهداف این فراکسیون گفت: تلاش ما در این فراکسیون آن است که به دولت و کشور کمک کنیم. ما روش و اهداف خاصی را برای این فراکسیون در نظر گرفته‌ایم.

اخبار سیاسی- وی افزود: ایجاد ظرفیت دیپلماسی پارلمانی بسیار عظیم است که در مقابله با تحریم‌ها استفاده حداکثری خواهد شد. همچنین از ظرفیت بخش‌های مختلفی که در کشور وجود دارد که دولت یا نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد از آنها استفاده کند، بهره خواهیم برد.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها تلاش داریم تا از تمام ظرفیت کشور استفاده کنیم ضمن اینکه می‌کوشیم در مراجع بین‌المللی علیه اقدامات آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی ایران که برخلاف قوانین بین‌المللی است، استفاده کنیم.

پورمختار گفت: اقدام آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی ضدبشری و خلاف حقوق بشر است.

وی افزود: بر مبنای شناختی که از 25 کشور داریم که آنها هم به روش‌های مختلف تحت تحریم‌ها آمریکا هستند بنا داریم تا باشگاه مقابله با تحریم‌ها را ایجاد کرده و هدف واحد آنها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را محقق کرده و در زمینه همکاری و تشریک مساعی با یکدیگر گام برداریم.

نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار است با رفت و آمدهای دیپلماتیک صورت گرفته این 25 کشور در جهت مقابله با تحریم‌ها گام‌های مشترک برداشته و جبهه‌ای واحد علیه اقدامات آمریکا انجام دهد.

پورمختار گفت: اقدامات پژوهشی خوبی در مورد نحوه مقابله با تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها صورت گرفته است که مجلس می‌تواند در این قضیه ورود کرده و آن را به دولت اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات قاطع نمایندگان و مجلس در فراکسیون مقابله با تحریم‌ها و پیشنهادات ارائه شده در این زمینه می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل در کشور باشد تا بتوانیم در نهایت تحریم‌ها را دور زده و آنها را بشکنیم.