ریابکوف: آمریکا عامدانه به تنش در اطراف ایران دامن می‌زند

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت که آمریکا عامدانه به افزایش تنش‌های خطرناک در اطراف ایران دامن می‌زند و شرایط را به سمت جنگ سوق می‌دهد.

اخبار سیاسی- به نوشته خبرگزاری «ریانوستی»، ریابکوف همچنین از واشنگتن خواست تا پیامدهای احتمالی بحران با ایران را در نظر بگیرد.

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی " گلوبال هاوک " آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.»

بر این اساس، این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفته و ساقط شد.سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد که پهپاد ساقط‌شده آمریکایی خارج از آسمان ایران هدف قرار گرفته است. یک ژنرال آمریکایی هم ادعا کرده این پهپاد ۳۴ کیلومتر با ساحل ایران فاصله داشته است. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به ساقط شدن یک فروند پهپاد متجاوز این کشور توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، گفت این حادثه می‌تواند محصول یک اشتباه فردی بوده باشد.