بایدن: در دوره ترامپ صحنه‌های وحشتناکی را در مرز‌ها دیدیم!

 جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و معاون باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق آمریکا دیروز  (دوشنبه) در مقاله‌ای در روزنامه «میامی هرالد» به انتقاد از سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ پرداخت.

اخبار بین الملل- وی در این مقاله تلاش دونالد ترامپ را برای احداث یک دیوار در امتداد مرز مکزیک مورد انتقاد قرار داد و سیاست‌های ضدمهاجرتی او را «حمله به شرافت جامعه لاتین» خواند و گفت این گونه سیاست‌ها باعث می‌شوند رأی دهندگان از حضور در انتخابات بهراسند.

بایدن در این مقاله نوشت: ما ملت قوانین و ملتی متشکل از مهاجران هستیم. کشور ما از مردم سخت کوش و دلسوز، از فرهنگ و کشور‌های مختلف تشکیل شده و این یک قدرت غیرقابل انکار است.

وی همچنین از کنگره آمریکا درخواست کرد به سرعت به بیش از ۸۰۰ هزار مهاجر آمریکایی که از زمان کودکی به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند، شهروندی اعطا کند.

بایدن ضمن مخالفت با دیوار مرزی ترامپ، اعلام کرد قصد دارد بودجه دولت فدرال را به جای ساخت دیوار مکزیک، صرف تقویت نظارت و امنیت در مرز‌ها کند. وی معتقد است یافتن یک راهکار دیپلماتیک با کشور‌های آمریکای مرکزی می‌تواند شیوه‌ای برای کاهش هجوم مهاجران از این کشور‌ها به خاک آمریکا باشد.

وی نوشت: در دوره ترامپ، صحنه‌های وحشتناکی در مرز‌ها دیده شده است. کودکان در قفس‌ها نگهداری شدند، آن‌ها را از آغوش مادرانشان جدا کردند، به سمت مهاجران گاز اشک آور پرتاب کردند، اقداماتی که ارزش‌های آمریکا را زیر پا می‌گذارد و توانایی ما را برای رهبری در عرصه جهانی کاهش می‌دهد.

بایدن همچنین تأکید کرد: اگر من به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شوم، در وهله اول اطمینان حاصل خواهم کرد که سیاست‌های ما در آمریکا بار دیگر ارزش‌های این کشور را هم در بر داشته باشد.

جو بایدن که در ماه آوریل سال جاری میلادی نامزدی خود را به صورت رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد، تاکنون بار‌ها در نظرسنجی‌های مختلف رتبه نخست را در حزب دموکرات کسب کرده است. وی حتی در برخی از نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ نیز پیشی گرفته است.