هیات پارلمانی ایران به مسکو سفر کرد

 مسعود پزشکیان امروز در رأس هیأتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه به دعوت «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه جهت شرکت در دومین همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی (پارلمانتاریسم) به مسکو سفر کرد.

اخبار سیاسی- این همایش بین المللی به مدت سه روز (۱۰ -۱۲ تیرماه ۹۸) با حضور روسای مجالس، هیات های پارلمانی و کارشناسان بیش از ۱۴۵ کشور و سازمان های پارلمانی بین المللی از سراسر جهان برگزار می شود.

بر این اساس، همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی شامل نشست های موضوعی و میزگرد است که در نشست های موضوعی، گفت وگوی قانونگذاران برای تضمین صلح و ثبات، قانونگذاری و چارچوب های حقوقی برای آینده دیجیتال و همکاری های بین پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی در میزگردهای پنج گانه نیز، موضوعات نقش قانونگذاری در کاهش فقر و نابرابری، جنگ های رسانه ای، همکاری قانونگذاری در زمینه محیط زیست، نقش جوانان در توسعه پارلمانتاریسم و نقش نمایندگان و نهادهای بین پارلمانی در حقوق بشر بین المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی کشورمان در این سفر دیدارها و گفت وگوهای دو جانبه و چند جانبه ای با روسای هیات های شرکت کننده در همایش و برخی مقامات و مسئولان پارلمانی و دولتی فدراسیون روسیه پیرامون مناسبات دوجانبه و راه های گسترش مراودات فیمابین به ویژه تحرک فعالتر مجالس در موضوعات مختلف خواهد داشت.

لازم بذکر است علیرضا رحیمی، عضو هیارت رئیسه مجلس شورای اسلامی و یوسف داودی عضو گروه دوستی ایران و روسیه، پزشکیان را همراهی می کنند.