سفر هیئت پارلمانی ایران به روسیه

مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در رأس هیئتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه  به دعوت "ویاچسلاو ولودین" رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه جهت شرکت در دومین همایش بین‌‌المللی توسعه نظام پارلمانی (پارلمانتاریسم) به مسکو سفر کرد.

اخبار سیاسی- این همایش بین‌المللی به مدت سه روز (10 تا 12 تیر) با حضور روسای مجالس، هیئت‌های پارلمانی و کارشناسان بیش از 145 کشور و سازمان‌های پارلمانی بین‌المللی از سراسر جهان برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، همایش بین‌المللی توسعه نظام پارلمانی شامل نشست‌های موضوعی و میزگرد است که در نشست‌های موضوعی، گفت‌وگوی قانونگذاران برای  تضمین صلح و ثبات، قانونگذاری و چارچوب‌های حقوقی برای آینده دیجیتال و همکاری‌های بین پارلمانی و در میزگردهای پنج‌گانه نیز، موضوعات نقش قانونگذاری در کاهش فقر و نابرابری، جنگ‌های رسانه‌ای، همکاری قانونگذاری در زمینه محیط زیست، نقش جوانان در توسعه پارلمانتاریسم و نقش نمایندگان و نهادهای بین پارلمانی در حقوق بشر بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی کشورمان در این سفر، دیدارها و گفت‌وگوهای دو‌جانبه و چند‌جانبه‌ای با روسای هیئت‌های شرکت‌کننده در همایش و برخی مقامات و مسئولان پارلمانی و دولتی فدراسیون روسیه پیرامون مناسبات دوجانبه و راه‌های گسترش مراودات فیمابین به ویژه تحرک فعال‌تر مجالس در موضوعات مختلف خواهد داشت.

گفتنی است، علیرضا رحیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و یوسف داودی عضو گروه دوستی ایران و روسیه، پزشکیان را در این سفر همراهی می‌کنند.