طرح‌های ضد آمریکایی مجلس رونمایی شد

 به مناسبت سالروز انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا از ۱۰ طرح ضد آمریکایی در بندرعباس رونمایی شد. عضو هیئت رئیس مجلس همچنین گفت که دو طرح ممنوع شدن خرید و فروش گوشی‌های اپل و تروریست اعلام شدن مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ترامپ نیز آماده شده است که به محض اعلام وصول رونمایی می‌شود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به همراه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون مقابله با تهدیدات آمریکا و چند تن دیگر از اعضای فراکسیون با هدف شرکت در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس شامگاه سه‌شنبه به بندرعباس سفر کردند و در بدو ورود به بندرعباس با حضور در نشست خبری از طرح‌های ده گانه علیه آمریکا رونمایی کردند.

طرح‌های ده گانه ضد آمریکایی به شرح زیر است: 

 

۱-طرح حمایت از امنیت آب های سرزمینی ایران.

۲-طرح الزام دولت به اقدام مقتضی علیه کشور های همسایه میزبان پایگاه های نظامی آمریکا.

۳- طرح الزام دولت به اقدام قانونی علیه شرکت هایی که به تحریم های ضد ایرانی آمریکا پیوستند.

۴-طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه شرکت های ایرانی.

۵-طرح الزام دولت در پیگیری حقوقی اقدام جنایت کارانه آمریکا در اسقاط هواپیمای مسافربری ایران.

۶-طرح تاسیس موزه جنایات آمریکا.

۷-طرح الزام دولت در تعیین سر فصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها.

۸-طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده اند.

۹- طرح تشکیل باشگاه کشور های تحریم شده توسط آمریکا.

۱۰-طرح مقابله با تحریم های آمریکا از طریق جایگزینی کالا و خدمات.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: این طرح‌ها با همکاری پژوهشکده دانشکده امام حسین علیه السلام تدوین شده است و دو طرح دیگر هم آماده شده است که به محض اعلام وصول رونمایی می‌شود.

 


تبیین ۱۰ طرح ضد آمریکایی مجلس شورای اسلامی


در همین رابطه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری رونمایی از طرح‌های ۱۰ گانه مجلس شورای اسلامی برای مقابله با تهدیدات آمریکا در بندرعباس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای ایرباس اظهار داشت: علت سفر به بندرعباس حضور در مراسم ۱۲ تیر و بزرگداشت یاد وخاطره ۲۹۰ شهیدی است که در هواپیمای ۶۵۵ ایرباس به بی‌دفاع‌ترین شکل و به صورت غافلگیرانه، هدف موشک ناو آمریکایی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند که لکه ننگین دیگری بر تاریخ پر از جنایت آمریکا است.

وی ادامه داد: علت دیگر سفر به بندرعباس همراه با چند تن از اعضای فراکسیون مقابله با تهدیدات آمریکا تقدیر و تشکر از پاسداران انقلاب اسلامی است که با ساقط کردن پهباد فوق پیشرفته آمریکا حماسه آفریدند و با این حرکت شجاعانه محاسبات جهانی در بحث امنیت را تغییر دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در راستای مقابله با تهدیدات آمریکا و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مطالبه از مجلس که فرموده بودند: «در همان سطحی که آمریکایی‌ها با ما برخورد می‌کنند به آن‌ها پاسخ دهید» ۱۰ طرح ضد آمریکایی اعلام وصول شده و دو طرح دیگر هم آماده است تا در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه آمریکا در قبال ایران، رفتار مناسبتی دارد، بیان کرد: آمریکا به مناسبت‌های مختلف ما را تحریم می‌کند و در یک اقدام عجیب، اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را تصویب کرده که طی آن اموال ایران را در کشور لوکزامبوک مصادره کند و این نشان دهنده این است که هیچ نظام حقوقی بر جهان حاکم نیست تا بتواند جلوی این خودسری‌ها را بگیرد و ما بنا داریم مانند آمریکایی‌ها در مناسبت‌های مختلف اقداماتی علیه آمریکا انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح اول ضد آمریکایی طرح حمایت از امنیت آب‌های سرزمینی ایران است؛ ابراز داشت: اخیرا شاهد بودید که ترامپ به کشورهای کره و ژاپن اعلام کرد که باید هزینه امنیتی را که دارند بپردازند؛ یعنی آمریکا در خاک کشورهای دیگر پایگاه نظامی تاسیس می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که هزینه پایگاه‌ها را بپردازند و اگر حقیقتا امنیت منطقه خلیج فارس توسط ایران تامین می‌شود بر اساس همان رفتار آمریکایی‌ها، ما نیز می‌خواهیم هزینه امنیتی را که برای کشورهای همسایه و کشتی‌های عبوری از خلیج فارس تامین کرده‌ایم را بر اساس آنچه آمریکا برای خود عرف دانسته بگیریم و آن‌ها باید بپردازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح الزام دولت به اقدام مقتضی علیه کشورهای همسایه میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا دومین طرح مجلس شورای اسلامی بر علیه آمریکا است؛ وقتی کشوری که باید دست برای دوستی به ما بدهد خاک خود را در اختیار دشمن می‌گذارد که در آن پایگاه نظامی بزند و منافع جمهوری اسلامی ایران را به خطر می‌اندازد باید مسؤولیت آن را هم بپذیرد چرا که پهباد آمریکایی ساقط‌شده از یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در ابوظبی به پرواز درآمده بود و ایران بر علیه آمریکا و کشور میزبان آن اقدام می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به طرح سوم ضد آمریکایی تاکید کرد: شرکت‌های زیادی طرف قرارداد ما برای کار در ایران بودند اما با یک اخم آمریکا قراردادهای بلندمدت خود را نقض کردند و ما از دولت می‌خواهیم که در سایر قراردادها برای این موضوع جریمه مطرح کند و دعوای حقوقی علیه آن شرکت‌ها را در مجامع بین‌المللی داشته باشد.

وی در تبیین طرح چهارم ضد آمریکایی اضافه کرد: آمریکایی‌ها از زمان حضور مستقیم در ایران از کودتای ۲۸ مرداد تا کنون با حمایت‌ها و اقدامات مستقیم و غیر مستقیم در مقاطع مختلف به ملت ایران خسارت وارد کرده‌اند و پرونده‌های فراوانی از افراد ترورشده توسط آمریکایی‌ها وجود دارد که باید تمامی آن‌ها در مجامع بین المللی باز شوند و در محاکم بین المللی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران بر علیه آمریکا طرح دعوا شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح الزام دولت در پیگیری حقوقی اقدام جنایت کارانه آمریکا در اسقاط هواپیمای مسافربری ایران و تاسیس موزه جنایات آمریکا دیگر طرح مجلس بر علیه ایالات متحده آمریکا است که اگر فقط اسناد لانه جاسوسی آمریکا در ایران به نمایش عموم گذاشته شود بسیاری از جنایات آمریکا رو خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز داشت: طرح الزام دولت در تعیین سر فصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها، الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده‌اند و طرح تشکیل باشگاه کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا دیگر طرح‌های مجلس شورای اسلامی در مقابل تهدیدات آمریکا است و باید بگوییم که امروزه ۴۳ کشور جهان مورد تحریم آمریکا هستند.

وی خاطر نشان کرد: طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا از طریق جایگزینی کالا و خدمات طرح دهم ما است و دو طرح دیگر هم در فراکسیون مقابله با تهدیدات آمریکا آماده شده که به زودی برای بحث و گفتگو به صحن مجلس می‌رود.
 

ممنوعیت خرید و فروش اپل در ایران / مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ترامپ به عنوان تروریست معرفی می‌شوند

احمد امیرآبادی فراهانی هم در نشست خبری رونمایی از طرح‌های ۱۰ گانه مقابله با تهدیدات آمریکا در بندرعباس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایرباس اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامی در ساقط کردن پهباد جاسوسی آمریکا ثابت کردند که اگر اراده کنند هم می‌توانند در آسمان پهباد آمریکا را ساقط کنند و هم آن را به زمین بنشانند.

وی با اشاره با طرح‌های ده گانه ی مجلس شورای اسلامی بر علیه آمریکا افزود: ۲ طرح دیگر هم آماده شده که یکی از آن‌ها، تحریم گوشی‌های موبایل آیفون شرکت اپل است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ابراز داشت: سالانه حدود یک میلیارد دلار ایرانی‌ها از اپل خریداری می‌کنند که ما برای جلوگیری از آن ریجستری این گوشی‌ها را ممنوع می‌کنیم.

امیرآبادی تاکید کرد: باید تلاش کنیم حتی به اندازه یک دلار هم که شده به آمریکا ضربه بزنیم.

وی ابراز داشت : طرح دوم؛ بحث اعلام مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ترامپ به عنوان تروریست است که بررسی این طرح شروع شده و به عنوان قانون در مجلس تصویب خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: تروریست اعلام شدن مقامات آمریکایی توسط ایران حداقل می‌تواند برای رفت و آمد آن‌ها در کشورهای اسلامی مشکل ایجاد کند.

امیرآبادی تاکید کرد: طرح ممنوعیت خرید و فروش گوشی‌های اپل اعلام وصول شده و طرح دوم حاضر است تا بعد از تعطیلات مجلس اعلام وصول شود.

وی همچنین از تدوین یک طرح دیگر در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی در برابر اقدامات خصمانه آمریکا خبر داد که قرار است در ۲۰ ماده ارائه شود.