روابط سوریه و ایران، قوی و راهبردی است

فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی روابط سوریه و ایران را قوی و راهبردی خواند.

اخبار سیاسی_ او تاکید کرد: سوریه انتظار دارد کشور‌های جهان، سازمان ملل و شورای امنیت متوجه خطرات اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل باشند، زیرا سوریه در قبال حقوق خود ساکت نخواهد نشست.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: ارتش این کشور برای مقابله با تجاوزات جنایتکارانه اسرائیل و تبعات آن یعنی کشتار مستقیم و وقوع جنایات جنگی علیه غیر نظامیان در اطراف دمشق، حمص یا در منطقه جنوب،آمادگی کامل دارد.

او افزود: از بیم وخامت اوضاع و آغاز جنگ در منطقه بویژه در شرایطی که همچنان در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی تحت حمایت دشمن صهیونیستی هستیم، همچنان به آتش بس پایبندیم.

فیصل المقداد در پاسخ به سوالی درباره احتمال پاسخ ارتش سوریه و هپیمانان این کشور به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در واکنش به موفقیت‌های ارتش سوریه و همپیمانان این کشور در ادلب، جنوب و شرق سوریه با ارتکاب جنایاتی در حق مردم این کشور به حمایت از گروه‌های تروریستی می‌پردازد. ما از طریق مبارزه با ابزار‌ها و مزدوران اسرائیل در منطقه، پاسخ این رژیم را خواهیم داد و خطاب به اسرائیلی‌ها می‌گوئیم که هرگز نباید خوشحال باشند، زیرا سوریه همواره آمادگی دارد پاسخ محکمی به اسرائیل بدهد و باید بداند منطقه نیازمند آرامش است نه تشدید تنش، حال چه این تنش آفرینی با حمایت‌های آمریکا باشد یا دیگر طرف‌ها در جامعه بین المللی. اما ما انتظار داریم کشور‌های جهان، سازمان ملل و شورای امنیت متوجه خطرات این اقدامات باشند، زیرا سوریه در قبال حقوق خود ساکت نخواهد نشست.

فیصل المقداد درباره درگیری‌های ادلب نیز گفت: این درگیری‌ها ادامه دارد، ارتش سوریه بر اساس طرح و برنامه‌ای دقیق که از سوی طرف‌های دست اندرکار در سوریه ترسیم شده، به مبارزه با تروریسم در ادلب ادامه می‌دهد، ما همواره گفته ایم به هیچ عنوان برای ویرانی و خرابی تلاش نخواهیم کرد.

او درباره روابط سوریه و ایران گفت: این روابط قوی و راهبردی است.

وی همچنین خطاب به علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی گفت: به دوست و برادر خود که به سوریه سفر کرده است، خیر مقدم می‌گوییم، با وی درباره مسائل مطرح شده در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و همچنین ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه اتفاق نظر داریم، همانطور که می‌دانید روابط دو جانبه سوریه و ایران راهبردی است، اما اوضاع منطقه بحرانی است و باید به طور مکرر دیدار‌هایی بین دو طرف صورت گیرد.

در همین زمینه علی اصغر خاجی تاکید کرد: مقامات ایران و سوریه به طور دوره‌ای به تهران و دمشق سفر می‌کنند و در این دیدار‌ها «درباره مسائل دو جانبه و همچنین تحولات منطقه و جهان تبادل نظر می‌کنند».