افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم مغایر برجام نیست

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اخیر ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، این اقدام ایران را مغایر با بندهای برجام ندانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته، با عمل به تعهداتش در برجام، صبر استراتژیک داشت، اما متأسفانه اروپایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکردند.

اخبار سیاسی- وی افزود: افزایش سطح غنی‌سازی و نیز کاهش سطح تعهدات برجامی ایران به صورت جدی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور دنبال می‌شود و اروپایی‌ها نیز باید بدانند که عزم جمهوری اسلامی ایران در این راستا جدی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: درخواست اروپایی‌ها برای عقب‌نشینی ایران از افزایش سطح غنی‌سازی و کاهش تعهداتش در چارچوب برجام بی مورد است، زیرا خودشان در اجرای مفاد برجام بدعهدی کرده‌اند، اما از ایران انتظار دارند که منفعلانه عمل کند.

حسن‌بیگی اضافه کرد: ساختار "اینستکس" تاکنون نتواسته خواسته‌‌های ایران را فراهم کند، بنابراین کاهش سطح تعهدات منطقی، در چارچوب برجام بوده و مغایرتی با اصول و قواعد بین‌الملل ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایران از برجام خارج نشده و از آن حمایت می‌کند، اما طرف‌های غربی، به‌خصوص اروپایی‌‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند، اما جمهوری اسلامی ایران نیز معطل اقدامات آنها نخواهد ماند.