ترزا می‌ هم ترامپ را محکوم کرد

ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه) اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا علیه زنان دموکرات کنگره را محکوم کرد.

اخبار بین الملل- ​سخنگوی ترزا می‌ اعلام کرد نخست وزیر انگلیس بر این باور است که لحنی کهدونالد ترامپ برای اشاره به زنان کنگره آمریکا استفاده کرده، کاملا غیرقابل قبول است.

این شدیدترین حمله لفظی ترزا می‌ به دونالد ترامپ محسوب می‌شود. وی پیش از این هم در جریان خشونت‌های شارلوتسویل، از اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده بود.

دونالد ترامپ روز گذشته در حساب توییتر خود اعلام کرد زنان دموکرات کنگره باید به کشور‌های خود که آلوده به جرم و جنایت است بازگردند. وی نوشت: بسیار جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره که اصالتاً از کشور‌هایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین دولت‌ها در هر جای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و با لحن خشونت آمیزی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود. چرا آن‌ها بازنمی گردند و به اصلاح مکان‌های آلوده به جرمی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند؛ سپس بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد.

دو سال پیش فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری‌ها یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت که به کشته شدن ۱ نفر و مجروح شدن ۱۸ نفر منجر شد. محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی دونالد ترامپ و اینکه وی هر دو طرف را برای وقوع این خشونت‌ها مقصر دانست، انتقاد گروه‌های مختلف را به دنبال داشت.