انگلیس: تشدید تنش در خلیج فارس به نفع هیچکس نیست

 نیروی دریایی انگلیس روز پنج‌شنبه 13 تیر یک فروند ابرنفتکش‌ حامل نفت ایران را هنگام عبور از آب‌های جبل‌الطارق توقیف کرد که توقیف این نفتکش از سوی وزارت امور خارجه ایران مصداق «راهزنی دریایی» خوانده شد.

اخبار سیاسی- با این حال سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در واکنش به تحولات اخیر در منطقه، گفت: تشدید تنش‌ها بین کشورهای غربی و ایران به نفع کسی نیست.

وی در ادامه افزود: ما همواره بر این موضع استوار بوده‌ایم که تشدید تنش‌ها در خلیج فارس به نفع هیچ کسی نخواهد بود و بارها این مساله را به ایرانی‌ها یادآوری کرده‌ایم.

در همین حال، رهبر انقلاب روز گذشته با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسی‌های خبیث گفتند: آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس همچنین درباره گزارش های منتشر شده در خصوص اعزام سومین ناوجنگی انگلیسی به خلیج فارس نیز گفت: ما حضور دائمی در منطقه داریم.

پیش از این هفته نامه تایمز فاش کرده بود که بریتانیا قصد دارد سومین ناو جنگی خود را به منطقه خاورمیانه اعزام کند ولی این اقدام هیچ ارتباطی با تشدید تنش با ایران ندارد.

وزارت دفاع انگلیس هنوز درباره این خبر واکنش نشان نداده است.