ادعای رویترز: یک نفتکش انگلیسی دیگر با پرچم لیبریا توقیف شد

رویترز گزارش داد یک نفتکش دیگر انگلیسی که حامل پرچم لیبریا بوده و از  تنگه هرمز  درحال عبور به سمت عربستان بود به طور ناگهانی مسیر خود را به سمت سواحل ایران تغییر داده است.

اخبار سیاسی- در همین حال فاکس نیوز به نقل از منابع خبری مدعی شد تانکر هنگ‌کنگی LR ۲ PODEIDON در  دریای عمان  کاهش سرعت داده است و به سمت سواحل ایران تغییر مسیر داده است.

این در حالی است که جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس از توقیف نفتکش‌های انگلیسی در خلیج فارس توسط ایران ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه انگلیس در حالی از توقیف دو نفتکش در خلیج فارس سخن می‌گوید که منابع آگاه اعلام کردند تنها یک نفتکش انگلیسی توقیف شده و نفتکش دیگر پس از دریافت تذکر از نیرو‌های سپاه به مسیر خود ادامه داده است.

ساعتی پیش، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

به گزارش منابع نظامی مطلع در منطقه خلیج فارس، تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، نفت کش انگلیسی استینا ایمپرو می‌باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است.

کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتی‌های نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.

برخی منابع رسانه‌ای جمعه شب [۲۸ تیر] از توقیف دومین کشتی بریتانیایی به نام مصدر توسط نیروهای مسلح ایران خبر دادند.