انگلیس: به دنبال گزینه‌های نظامی نیستیم

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام اینکه لندن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای آزادی نفتکش انگلیسی است مدعی شد این کشور به شیوه‌ای محاسبه شده، اما قدرتمندانه به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.

اخبار سیاسی- وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: «به دنبال گزینه‌ی نظامی نیستیم؛ بلکه به دنبال راه حل دیپلماتیک برای این شرایط هستیم اما خیلی شفاف می‌گوییم که این موضوع باید حل شود.»

جرمی هانت همچنین درباره عواقب اقدام ایران هشدار داده و مدعی شد ایران بزرگترین بازنده محدود شدن آزادی کشتی‌رانی خواهد بود.

وی در ادامه گفت که با مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع پیش آمده گفت‌وگو کرده و انتظار دارد که با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که درداخل  هواپیما در حال سفر به کاراکاس است نیز صحبت کند.

گفتنی است  کشتی «استنا ایمپرو» که عصر روز جمعه به دلیل عدم رعایت مقررات بین‌المللی دریایی توسط سپاه پاسداران توقیف شد، ویژه حمل نفت و فرآورده‌های پتروشیمی است و در حال حاضر تحت پرچم بریتانیا تردد می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، این نفتکش با ۲۳ خدمه از بندر فجیره امارات متحده عربی به مقصد بندر الجبیل در عربستان سعودی در حرکت بوده که توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.