وزیر کشور: تا زمانی که دستورالعمل «بیت کوین» تهیه نشود فعالیت آن غیرقانونی است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سی و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با اشاره به فعالیت بیت کوین در کشور، اظهار داشت: مقرر شد وزیر اقتصاد و دارایی دستور العملی را تهیه کنند تا مجوز فعالیت به آن داده شود و تا زمانی که این دستورالعمل تهیه نشود فعالیت آن غیر قانونی است.

اخبار سیاسی_ وی افزود: زمانی که دستورالعمل فعالیت بیت کوین در هیئت دولت تصویب شود، فعالیت آن قانونی خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد: اولین موضوعی که در جلسات ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی مدنظر قرار می‌دهیم، پیگیری‌های مصوبات جلسات قبل است که خوشبختانه هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها برقرار است.

رحمانی فضلی با اشاره به موضوع گمرکات در سی‌امین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی، گفت: گمرکات به عنوان یکی از موضوعات مهم است و یکی از این نگرانی‌ها ترخیص کالا در این حوزه است که توضیحاتی در این حوزه ارائه شد. جلساتی با هماهنگی دستگاه‌های معین برگزار شده بود که گزارش این جلسات امروز مطرح شد و بر این مبنا قرار شد کالاهای اساسی با اولویت ترخیص شوند.

 وی با اشاره به افزایش قیمت برخی از کالاها، اظهار کرد: وزارت بازرگانی در جلسه امروز گزارشی از روند کاهشی، افزایشی و ثبات برخی از کالاها را ارایه کردند و قرار شد رسیدگی کنند تا مانع افزایش قیمت شوند، چرا که نرخ ارز هم کاهش یافته است و توقع این است که قیمت کالاها کاهش یابد.

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع بعدی تشویق رسانه‌هایی است که با سیاست‌های ستاد هماهنگ هستند، امروز لیستی از رسانه هایی که هماهنگ بودند اعلام شد و کمیته قرار است لیست را متناسب با شاخص ها بررسی کنند و رسانه های برتر رابه مردم معرفی و از آنها تقدیر و تشکر کند.

وی با اشاره به موضوع کاغذ، گفت: در خصوص کاغذ پیگیری‌های بسیاری انجام شد، نامه‌ای توسط من و رئیس جمهور نوشته شد و معاون اول رئیس جمهور هم جلساتی در این حوزه برگزار کردند. مقرر شد از فردا بخشی از ۳ هزار تن کاغذ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومن برای رسانه ها توزیع شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: برای واردات کاغذ با نرخ نیمایی محدودیتی در بازار وجود ندارد و این موضوع کاملا جا افتاده است که کاغذ با نرخ ارز نیمایی است؛ همچنین قرار است از کارخانه های تولیدی در حوزه کاغذ هم حمایت‌هایی انجام شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی  ۵۰۰ هزار تن چوب در جهت استفاده کارخانه های داخلی در حوزه کاغذ قرار می‌دهد. همه تلاش ما این است که تا اول مهرماه لوازم تحریر وکاغذ را برای دانش آموزان تامین کنیم.