پذیرفتن طرح فریز در مقابل فریز مشروعیت بخشی به تحریم‌های ظالمانه

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در نطق میان دستور جلسه نوبت عصر امروز با تبریک پیروزی تیم ملی والیبال جوانان، گفت: این پیروزی نشان داد که مدیر ایرانی می‌تواند و ما نیازی به مدیر خارجی نداریم، پس مدیران جوان توانمند را کشف کنید.

اخبار سیاسی_ وی خطاب به رئیس جمهور گفت: به درستی گفتید که مذاکره در شرایط فعلی دیوانگی است، مقام معظم رهبری به صراحت مذاکره در این شرایط را سم مضاعف نامیدند؛ روشن است که هر مذاکره یک بده بستان است، کسانی که دم از مذاکره در این شرایط می‌زنند بگویند آنچه می‌گیریم چیست و آنچه می‌دهیم، کدام است؟

سلیمی با بیان اینکه پیشتر می‌گفتید هر روز تأخیر در اجرای برجام ۱۰۰ میلیون دلار خسارت به همراه دارد، گفت: عایدی ما با توجه به گذشت بیش از ۴۶۰ روز، باید حدود ۴۶ میلیارد دلار باشد. این غیر از ۱۸۰ میلیارد دلاریست که می‌گفتید با برجام آزاد می‌شود، یعنی باید ۲۲۶ میلیارد دلار عاید کشور شده باشد.

نماینده مردم محلات افزود: مقدار گفته شده به اندازه بودجه حدود ۶ سال کشور است، اگر چنین عایدی به دست نیامده برای مردم توضیح دهید؛ قرار بود نفت بفروشیم و تجارت آزاد شود، همه تحریم‌ها به مرور لغو شود، آیا این اتفاق افتاد؟

سلیمی تأکید کرد: قرار است با مذاکره مجدد چه کنیم؟ آیا می‌خواهید مؤلفه‌های قدرت در کشور را معامله کنید؟ آیا قرار است بر سر قدرت موشکی مذاکره شود یا اسلحه خود را خاک کرده و مقابل چنگال خونین دشمن دست خود را بالا ببریم؟

نماینده مردم محلات ادامه داد: اخیرا عضو شورای راهبردی سیاست خارجه در جمله‌ای بهت‌آور گفته است که در مذاکره برجام آن‌ها عبارت را می‌نوشتند و ما امضا می‌کردیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا نسخه فرانسوی برای ما می‌پیچید؟ پذیرفتن طرح فریز در مقابل فریز مشروعیت بخشی به تحریم‌های ظالمانه است، کدام عامل ظلم ظالم را با دست خود قانونی جلوه می‌دهد؟ مومن از یک سوراخ چند بار گزیده نمی‌شود، بر فرض مذاکره چه تضمینی برای نقض عهد طرف مقابل وجود دارد؟

سلیمی: کسی می‌گفت به خدا قسم اگر مشکلات کشور راه حل نداشت، کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شدم

سلیمی با بیان اینکه قیمت دلار حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: چرا اثر کاهش قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود؟ آقای روحانی، آیا می‌دانید دولتتان در ۲۴ سال گذشته رکورددار تورم بوده است؟ در تیرماه بر اساس آمار خودتان ۴۰ درصد تورم داشته‌ایم که طبق گفته شما تورم واقعی را جیب مردم تشخیص می‌دهد.

وی افزود: گفتید قیمت اجاره بها فقط ۳۰ درصد افزایش داشته است، این قیمت در محله شما بوده است؛ ۳۰ درصد مردم مستأجرند و ناله آن‌ها به آسمان بلند است؛ در محلی که مردم زندگی می‌کنند، گاه اجاره یک خانه از ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، کاش همه مستأجران را در محله خودتان سکونت می‌دادید.

نماینده مردم محلات گفت: چه کسی مسئول جلوگیری از مانور تجملی در کشور است؟ کدام نهاد مجوز احداث باستی هیلز‌ها را داده است؟ طبقه نواشراف جدید از کجا پیدا شده؟ خانه، مدرسه، تحصیلات در دانشگاه‌های خارج و بعد هم عضو هیئت مدیره بعضی شرکت‌ها و خندیدن به ریش مردم، نتیجه این زندگی‌های تجملاتی است.

سلیمی خطاب به رئیس جمهور گفت: از اقدام شما برای دستور پیگیری کسانی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفته‌اند، تشکر می‌کنم، اما این حلقه را تکمیل کنید و موضوع را از پله دوم شروع نکنید؛ این کمیته یا کمیته بی‌طرفی که مجلس در آن حضور داشته باشد، باید بررسی کند چه کسانی مسئول به تاراج دادن ۶۰ تن طلای کشور هستند؟ چه کسانی دستور دادند بیش از ۲۰ میلیارد دلار بذل و بخشش شود؟ چرا فقط دریافت کنندگان ارز مورد پیگرد قرار بگیرند؟

وی در پایان تصریح کرد: آیا پای یک آدم آشنا در میان است؟ کسی می‌گفت به خدا قسم اگر مشکلات کشور راه حل نداشت، کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شدم و کسی دیگر می‌گفت مردم یادتان هست شب می‌خوابیدید و صبح قیمت‌ها تغییر می‌کرد و فردی می‌گفت ما می‌خواهیم یارانه را سر سفره مردم بیاوریم. مردم یادتان باشد آیا این افراد به حرف خود عمل کرده‌اند؟ رتبه اقتصاد ما که در جهان ۱۷ بود و چرا الان در رتبه ۲۷ هستیم؟ در این مجلس باید ۱۴۵ نفر حضور می‌داشتند، آیا هیئت رئیسه این مورد را پیگری کرده است؟