محسن رضایی: پمپئو به جای سفر به تهران بگوید اشتباه کردیم

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در پاسخ به سوال دیگری درباره رفتار و اظهارات متناقض پمپئو که خواستار سفر به کشورمان و مصاحبه با صدا و سیما و گفت‌وگوی صادقانه با مردم ایران است، اما از طرفی کشورمان را به بزرگترین حامی تروریسم متهم می‌کند، گفت: پمپئو و رؤسای سابق و فعلی و وزرای خارجه آمریکا در دنیا به عدم صداقت معروف هستند، اما تا زمانی که این کشور صداقت خود را اثبات نکند و در عمل نشان ندهد، ملت ایران صداقت آنان را باور نمی‌کنند.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: فریبکاری که آمریکایی‌ها با این چهره به میدان آمده‌اند، کاملا پیداست و صداقت آنان زمانی بروز خواهد که کل تحریم‌ها را بردارند و به توافقات بین‌المللی برگردند و صادقانه به ملت ایران بگویند که ما اشتباه کردیم.

رضایی تصریح کرد: آن روزی که آنان صادقانه بگویند ما اشتباه و غلط کردیم و ما با دیگر ملت ایران کاری نخواهیم داشت و آن را در عمل نشان دهند، ممکن است که مردم کشورمان بپذیرند که آنان به صداقت برگشتند، بنابراین این تناقضات در اظهارات پمپئو هست، را ملت ایران باور نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ثانیا به نظر می‌رسد یا پمپئو متوجه نمی‌شود یا خود را به نفهمی زده است و فکر می‌کنند که ملت ایران مانند زمان شاه از هیچ‌جا خبر ندارد، در حالی که ملت ایران از سیاستمداران ما جلوتر هستند، بار‌ها مسئولان گفته‌اند که ملت ایران از ما جلوتر در صحنه هستند، آگاه هستند و مسائل را می‌فهمند، بنابراین نیازی ندارد که او به ایران بیاید بلکه می‌تواند در رسانه‌های آمریکایی بگوید که ما غلط و اشتباه کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما کمیسیون مشترکی را تشکیل دادیم و در حال بررسی آن هستیم، مجمع یازده سوال از دولت داشت که خوشبختانه آقای روحانی این سوالات یازده گانه را در یکماه اخیر به بانک مرکزی، وزرای خارجه، اقتصاد و چند وزارتخانه دیگر ابلاغ کرده‌اند و ما منتظر پاسخ‌های دولت هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر دولت پاسخ به این سوالات ندهد، مجمع چه خواهد کرد، تصریح کرد: ما بدون اینکه دولت به سوالات مجمع پاسخ دهد، در حال کار بر روی این مسئله هستیم و پژوهشگرانی را برای بررسی این موضوع انتخاب کردیم.