ترامپ زیر بار هزینه های هنگفت ائتلاف خلیج فارس نمی رود

جلال میرزایی، با اشاره به ارسال درخواست رسمی آمریکا برای ایجاد ائتلاف در منطقه خلیج فارس  و عدم استقبال کشورها‌، اظهار داشت: علیرغم همه تلاش‌ها، آمریکایی‌ها نتوانسته اند آنطوری که می‌خواستند پیش بروند.

اخبار سیاسی- ​عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم همکاری آلمان، اسپانیا و ژاپن در ائتلاف خلیج فارس که آمریکا پیشنهاد دهنده آن است منجر به شکست این طرح می‌شود، بیان کرد: آمریکا می‌گوید 90 درصد هزینه ایجاد ائتلاف در منطقه خلیج فارس را متحمل نمی‌شود و سایر کشورها باید این هزینه‌ها را تقبل کنند.وی افزود: از جمله کشورهایی که وارد کننده نفت از خلیج فارس هستند می‌توان به چین، ژاپن وکره جنوبی و هند اشاره کرد و که همه آن‌ها مشارکت فعالی در ائتلاف خلیج فارس ندارند.

میرزایی ادامه داد: حضور کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس در ائتلاف مورد نظر آمریکا در خلیج فارس می‌توانست به این اجماع مشروعیت بدهد اما آن‌ها نیز نسبت به ائتلاف خلیج فارس موضع گیری روشنی ندارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی آمریکا باید به برای تامین امنیت مورد ادعای خود در خلیج فارس اقدام کند که اگر به تنهایی اقدام کند باید هزینه گزافی را متحمل شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه ترامپ از جمله منتقدان حضور نظامی و هزینه هنگفت آمریکا در جنگ عراق بود، اکنون دولت وی نیز با طرح ائتلاف منطقه خلیج فارس دچار تناقض شده است زیرا نمی‌خواهد هزینه بالایی را پرداخت کند اما از سوی دیگر سایر کشورها با وی همکاری نمی‌کنند.