تحریم "ظریف" از استیصال آمریکایی‌هاست

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی ، با اشاره به  تحریم محمدجواد ظریف  وزیر امور خارجه کشور از سوی وزیر خزانه داری آمریکا گفت: در ماه های اخیر با وقایعی که در منطقه رخ داد، اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمایش داده شد، آمریکایی ها به این نکته رسیدند که جریان تحریم اقتصادی به تدریج خاصیت خود را از دست داده و دچار سردرگمی شده اند، در رفتار آمریکایی ها این  سردرگمی کاملا مشهود است.

اخبار سیاسی- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا با گستاخی اعلام می کند همانطور که وزیر خارجه ایران به آمریکا می آید می خواهد به تهران سفر کند تا با مردم ایران صحبت کند، او تصور می کند ما برای اینکه با مردم آمریکا صحبت کنیم نیاز داریم در پهنه جغرافیای این کشور حضور داشته باشیم، در صورتی که اگر سازمان های بین المللی در ایالات متحده نبود هیچ یک از مسئولان ایران علاقه ای به حضور در آمریکا را نداشتند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: دلیل حضور مسئولان ایران در کشور آمریکا وجود سازمان های بین المللی در این کشور است، از این رو صحبت های وزیر خارجه آمریکا را فریبکارانه و نشان از استیصال آمریکایی ها می دانیم.

وی تاکید کرد: تحریم وزیر خارجه ایران اوج استیصال آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است، این تحریم حاکی از جایگاه و مسیر درست جمهوری اسلامی ایران است.

محمدرضا پورابراهیمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تحریم وزیر خارجه کشوری از سوی کشور دیگر به صلاح جامعه جهانی نیست، گفت: انتظار می رود همه کشورها نسبت به این تحریم موضع بگیرند، خوشبختانه موضع بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها به نحوی بود که تحریم "ظریف" اجرا شدنی نخواهد بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ضمن حمایت از وزیر امور خارجه کشور در حوزه دیپلماسی،  پیگیر مطالبات به حق جمهوری اسلامی از طریق روابط قانونی خواهیم بود و اقدام آمریکایی ها را محکوم می کنیم.

 
ظریف در مجلس

 

وی با تاکید براینکه تحریم وزیر امور خارجه تاثیری بر مواجه جمهوری اسلامی با اقدامات ضد ایرانی آمریکا نخواهد داشت، اظهار داشت: عزم ایران برای دفاع از منافع ملی در حوزه دیپلماسی و فعالیت وزارت خارجه قوی تر می شود، چرا که با وجود برخی ایرادات به دیپلماسی خارجی، در حوزه مواجه با آمریکا هیچ اختلافی بین گروه های سیاسی داخلی ایران وجود نداشته و نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در موضوع تحریم سپاه شاهد بودیم که تمام 290 نفر نماینده مجلس از اصولگرا، اصلاح طلب، اقلیت دینی و مسلمان یک حرف را زدند، در زمینه تحریم وزیر امور خارجه کشور موضع جمهوری اسلامی همین خواهد بود و آمریکایی ها از این کار خود پیشمان می شود چرا که تاثیری در حوزه فعالیت دیپلماسی ما نخواهد و با اقتدار و با عزم بیشتر مسیر مطالبه گری خود را طی خواهیم کرد.