تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی که توسط محمد علی وکیلی در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

اخبار سیاسی- کاظم نسب به همراه ١٢ نفر از نمایندگان مجلس به وزیران نیرو و کشور: تسریع در پرداخت خسارت سیل خوزستان به کشاورزان با توجه به وصول اعتبارات مربوط به آن، عدم لحاظ آبگاه های کشت تابستان در خوزستان مانند سال گذشته علی رغم دستورات مکرر شما.

نجفی، فتحی و حیدری به رییس جمهور و وزیر اقتصاد : علت عدم اجرای برخی از مواد قانون بودجه سال ٩٨ در خصوص نظارت و مدیریت بر شرکت های دولتی.

نادری به وزیر کشاورزی و رییس جمهور: لزوم آبیاری بارانی زمین های کشاورزی دشت میراباد و سر قلعه. عدم پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی از سال ٩٧ تاکنون، لزوم بازگشایی مرزهای رسمی حوزه انتخابیه.

محمودزاده به وزرای کشاورزی و راه و رییس جمهور: لزوم جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، عدم اجرای به موقع طرح های آسفالت و روکش راه های روستایی به بهانه نبود قیر، علت عدم تامین این قیر مورد نیاز توسط دولت چیست؟

نوروزی به وزرای نیرو و صنعت و رییس جمهور: علت عدم تخصیص آب کشاورزی از کانال محمدیه به روستاهای حوزه انتخابیه، لزوم ایجاد دو اداره کمیته امداد امام به صورت مجزا در شهرهای گلستان و نسیم شهر در جهت خدمت رسانی به ٤ هزار خانوار هدف، لزوم پرداخت یک سوم جرائم تعزیرات حکومتی در بهارستان و رباط کریم به اتاق اصناف این شهرستان.

مقصودی به وزرای نیرو و ارتباطات: علت قطع شدن و کم آبی روستاهای نزدیک سبزوار و نیشابور، چرا قراداد رانندگان مخابرات در سطح کشور به یک شرکت واگذار شده و به جای انعقاد قرارداد با اشخاص با وسیله نقلیه قرارداد بسته می شود؟چرا امنیت شغلی کارگران مخابرات با واگذاری به شرکت خاص به مخاطره(مخابرات) افتاده و از شرکت های محلی استفاده نمی شود؟

فرهنگی به رییس جمهور و وزیر اقتصاد: ضرورت ایجاد انسجام در صدور مجوز برای تولید بی رویه ارز دیجیتال و اصلاح تصمیم اتخاذ شده توسط دولت.

محمد عزیزی به وزیر راه: علت عدم اجرای طرح میدان ورودی شهرستان خرم دره چیست؟ تسریع در تکمیل طرح تعریض جاده ترانزیت از سلطانیه تا ضیاء آباد.

محمد خدابخشی به وزیر کشور: تسریع در انتصاب شهردار الیگودرز.

سید محمد جواد ابطحی به وزیر نیرو: علت عدم اجرای بندهای ماده ٢٧ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه در خصوص مدیریت به هم پیوسته آب از طریق تغییر ساختار تشکیلات آب بر مبنای حوزه ای چیست؟

عبدالله سامری به رییس جمهور و وزیر کشور: علت عدم اجرای ماده ١٧ تعیین تکلیف آموزش یاران نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی ها و احکام رسمی جوانان حق التدریس سال ٩٨ و ٩٧ چیست؟ علت تفسیر غلط مدیران وزارت کشور از اجرای آیین نامه ها و بخش نامه های هیات وزیران در خصوص احراز شرایط سکونت شهرداران و خانواده آن ها چیست؟

جلیل رحیمی جهان آبادی به وزیران راه و نیرو: کمبود شدید اعتبارات، بی توجهی مسئولین اداری و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی و وضعیت وخیم جاده های ارتباطی در حوزه انتخابیه، گفتار درمانی مهندس جانباز رییس آبفای کشور و عدم تخصیص اعتبار لازم برای تامین آب شرب مردم در حوزه انتخابیه.

عین الله شریف‌پور به رییس جمهور: چرا بانک مسکن در حوزه انتخابیه در خصوص تسهیلات مسکن اعلام می کند بعد از یک سال باید مبلغ ٢٠ میلیون تومان یکجا عودت و مابقی به صورت اقساط پرداخت شود؟

سید ناصر موسوی لارگانی به رییس جمهور و وزیر بهداشت: لزوم ارائه توضیح در خصوص وجود باند مافیایی در سازمان مدارس غیر انتفاعی. لزوم برخورد با عدم تکریم ارباب رجوع در بیمارستان ها و درمانگاه ها و مراکز درمانی حوزه انتخابیه.

حسن سلیمانی به وزیران نیرو و راه: تسریع در بهره برداری از تصفیه خانه دفع فاضلاب شهرستان هرسین و شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرستان صحنه. لزوم تامین اعتبارات مورد نیاز طرح دوبانده نمودن کنگاور به تویسرکان، کنگاور به نهاوند، بیستون به هرسین و بیستون به سنقر

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به رییس جمهور و وزیران راه و کشور: چرا برخی دستگاه های اجرایی از به کارگیری و یا تبدیل وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور خودداری می کنند؟ لزوم رسیدگی به وضعیت نابسامان جاده در شاهین شهر، لزوم رسیدگی به وضعیت استخدامی و پرداخت حق جذب کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها.

هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک به وزیر بهداشت: لزوم پاسخگویی در خصوص علت تاخیر راه اندازی بیمارستان باغ ملک.

نادر قاضی پور و محجوب به وزیر ارتباطات: تسریع در واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان که زیر ساخت آن ها آماده شده است، تسریع در مشخص نمودن تعرفه خدمات پیشخوان.

سیده حمیده زرآبادی به وزیر راه: تامین اعتبار جهت تعریض و اصلاح مسیر و احداث ابنیه فنی و آبروهای مسیر روستاهای حوزه انتخابیه از بخش رودبار از الموت شرقی. به رییس جمهور: لزوم پرداخت حقوق سربازان وظیفه مطابق با قانون.

بشیر خالقی به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی درخصوص جاری شدن فاضلاب شهرستان خلخال بدون هوادهی و کلر زنی به داخل رودخانه.

سید راضی نوری به وزیر کشاورزی: علت خشک شدن هزاران هکتار درختکاری مقابله با ریزگردها در خوزستان چیست؟

کوچکی نژاد به وزرای صنعت، نفت و نیرو: چرا به قانون بودجه عمل نکردید و کالاهای اساسی مردم را با ارز دولتی تامین نمی کنید؟ چرا دستگاه های خدمات رسانی برق و گاز به خانه های نسقی خدمات نمی دهند؟

قاضی پور،حضرتپور و بیت الله عبداللهی به وزرای کشاورزی و صنعت: تسریع در جلوگیری از لکه سیاه و آبیشک سیب های درختی ارومیه، اقدام فوری برای صادرات و تنظیم بازار سیب اهر و ورگهان.