نفت ایران می‌تواند از طریق بنادر کریمه منتقل شود

گئورگی مرادوف، معاون نخست‌وزیر کریمه اظهار کرد که انتقال نفت ایران از طریق بنادر این منطقه می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری دو طرف باشد.

اخبار سیاسی- او به خبرگزاری تاس اعلام کرد که زمینه‌های بسیاری برای همکاری با ایران وجود دارد و این کشور از نظر اقتصادی بسیار متنوع است.

او افزود: منافع دوجانبه در همکاری میان ایران و کریمه در حال افزایش است خصوصا با توجه به سیاست ایران در خصوص مقابله با آمریکا و تحریم‌های این کشور.

مرادوف افزود: برخی تجار ایرانی خواستار کار در شبه جزیره کریمه هستند، اگرچه هنوز به طور فعال شروع به کار نکرده‌اند. ما نیز تمایل به همکاری بیشتر با ایران و در نظر گرفتن گزینه‌های مختلف داریم. به عنوان مثال ایران می‌تواند از ظرفیت‌های ما برای حمل نفت خود استفاده کند.

او تاکید کرد: کانال سوئز که مسیر سنتی برای نفتکش‌های ایرانی است به دلیل تحریم‌ها به روی ایران بسته شده است.ایران و روسیه به دریای خزر دسترسی دارند و ایران می‌تواند از ظرفیت‌های کشتی رانی و کانال‌های رودخانه-دریایی ما در این شرایط بهره‌مند شود و نفت را از طریق کانال ولگا دن و کریمه به سمت دریای سیاه ببرد.

این مقام شبه جزیره کریمه افزود: ما در حال بررسی فرصت‌ها در زمینه‌های مختلف هستیم. ما آماده همکاری با تجار ایرانی هستیم که به سمت ما بیایند و آغاز به فعالیت کنند. نمایندگان تجاری و بخش مالی ایران پیش از این از کریمه بازدید کرده‌اند.