ظریف راهی کوالالامپور شد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به شرق آُسیا و پس از ترک ژاپن به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات مالزی راهی کوالالامپور شد.

اخبار سیاسی-  رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این در بدو ورودش به چین (مقصد اول این سفر) درباره سفرش به مالزی گفته بود: با توجه به تقارب دیدگاه‌هایی که بین ما و دولت جدید مالزی است، نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و روابط دوجانبه بین ایران و مالزی صورت بگیرد که این سفر هم انجام خواهد شد.

وی پیش از این به چین سفر و با «وانگ یی» همتای چینی دیدار و گفتگو کرده بود و در سفری 2 روزه به ژاپن هم با «کونو تارو»‌ و «آبه شینزو» وزیر خارجه و نخست‌وزیر این کشور به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و اوضاع کنونی خلیج فارس پرداخته بود.

ظریف در پایان این سفر در صفحه توئیترش به زبان ژاپنی رایزنی‌هایش با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ژاپن را سازنده خوانده بود و نوشت که در این سفر درباره تحکیم روابط دوجانبه، کاهش تنش در خلیج فارس و تضمین منافع مردم ایران از برجام با مقامات ژاپنی گفت‌وگو کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دو هفته اخیر به قطر، کویت، فنلاند، سوئد، نروژ و دو بار هم به فرانسه سفر کرده بود.