آمریکا در مقابل ایران در موضع ضعف قرار دارد

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، ترفندی برای تحمیل خواسته های خودشان است، گفت: ایشان تاکید داشتند سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: از ابتدا تاکید شده بود که نفعی از مذاکره به آمریکا نخواهیم برد، مقام معظم رهبری بارها فرمودند که مذاکره با آمریکا برای مردم ایران سم است و اکنون که تحریم ها تشدید شده این سم مضاعف می شود.

عضو کمیسین اقتصادی مجلس با اشاره به اصرار آمریکا برای مذاکره با ایران اظهار داشت: آمریکا در شرایطی موضوع مذاکره را مطرح می کند که همه آنچه در توان داشت در قالب فشار حداکثری و تحریم های گوناگون اعمال کرد.

وی بیان داشت: اکنون که این فشار حداکثری به نتیجه نرسیده  طرح موضوع مذاکره از سوی آمریکا حاکی از ضعف و انفعال شان است.

کریمی در ادامه، تاکید کرد: حال که آمریکا در موضع ضعف قرار دارد نباید با پذیرش مذاکره در موضع انفعال قرار بگیریم و بخواهیم مشکلات را از مسیر مذاکره با آمریکا حل کنیم.

این نماینده مجلس گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که نشان داد به قول و قرارهای بین المللی خود پایبند نیست از سوی دیگر آمریکا در شرایطی نیست که بتواند به عنوان طرف مذاکره مناسب باشد، ترامپ رئیس جمهور این کشور شخصیتی مناسبی برای مذاکره ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی کشور با اشاره به بیانات رهبری، راه حل مشکلات را بیان کرد: ایشان تاکید کردند که زمام بهبود امور کشور به دست مردم و بویژه جوانان است؛ عزم، تصمیم، بصیرت و ایمان مردم می‌تواند کشور را به نقطه مطلوب برساند و بر همین اساس است که مکرراً بر جدی گرفتن ظرفیت های داخلی در همه بخشهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تأکید و تکیه می‌کنیم.