پرداختن به طرح مذاکره بدون پیش شرط بازی در زمین کاخ سفید است

علی کاظمی باباحیدری  با اشاره به اینکه ترامپ می خواهد از طرح مسئله مذاکره سوء استفاده ابزاری کند، گفت: همه کارشناسان عرصه سیاست اعتقاد دارند که روی خوش نشان دادن به طرح رییس جمهور آمریکا به معنای بازی در زمین کاخ سفید است.

ترامپ به خوبی می داند چطور سیاست یک بام و دو هوا را اجرایی کند

اخبار سیاسی-نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: ترامپ به خوبی می داند که چطور سیاست یک بام و دو هوا را اجرایی کند و بر این اساس کشورهای طرف مقابلش را در حالت بلاتکلیفی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا به معنای فرصت سوزی و وقت کشی است، ادامه داد: در واقع حاضر شدن بر سر میز مذاکره ای که یک طرف آن زور، ارعاب و تهدید باشد به هیچ عنوان با منطق سازگار نیست و هیچ سیاستمداری چنین موضوعی را توصیه نمی کند.

باید نسبت به اهداف ترامپ برای برقراری رابطه با کشورمان شفاف سازی صورت بگیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید نسبت به اهداف ترامپ برای برقراری رابطه با کشورمان و ایجاد زمینه گفتگو شفاف سازی صورت بگیرد، تصریح کرد: به عبارتی باید اذعان کرد ترامپ امروزه در اذهان عمومی کشورش متهم به شکست در خارمیانه است از این رو می خواهد با نشستن در میز مذاکره با ایران و گرفتن عکس یادگاری، شرایط انتخابات آتی خودش را بهبود بخشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق نظر رهبر انقلاب آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و این موضوع نیز بارها تجربه شده از این رو در شرایط کنونی نیز طرح مسئله گفتگو و مذاکره به صلاح منافع و مصالح کشور نیست و همه جریان های سیاسی باید یکصدا این محور را فریاد بزنند.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای هفته گذشته در ابتدای درس خارج فقه با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته، تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی دانستند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران خواندند و تأکید کردند: سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.