کمالی‌پور: مذاکره با نخست وزیر انگلیس عقلانی و حقوقی نیست

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس و احتمال ملاقات رئیس جمهور کشورمان با وی اظهار داشت: در منشور سازمان بین‌الملل و منطبق بر مقررات بین‌المللی وقتی قراردادی بین چند کشور امضا می‌شود، کلیه کشورها مقید هستند که به مفاد آن عمل کنند.

اخبار سیاسی- وی افزود: طبیعی است اگر یک کشور نقض مقررات کرد و نهایتا آن معاهده را زیر پا گذاشت، در منظر و نگاه اخلاقی حاکم بر جامعه بین‌الملل تا زمانی که اعاده وضع نشده و به حال سابق در نیامده است، عملا امکان پایبندی و مذاکره مجدد وجود ندارد و نخواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته هم آمریکا همین حرف را می‌زد و کشورهای دیگر هم همین را به نوع دیگری با فرسایشی کردن عدم اجرای مقررات برجام خود را نشان دادند.

کمالی‌پور در ادامه یادآور شد: در واقع انگلیس ماهیت پشت پرده خود را به نمایش می‌گذارید و در وضعیت فعلی تا زمانی که آمریکا به برجام برنگشته و نهایتا اعاده خسارت نکند و خسارت این مدتی که کشور ما در خوف و رجا قرار گرفته را پرداخت نکند و پای میز مذاکره برنگردد، هیچ نوع مذاکره جدیدی نه عقلانی است و نه منطقی و حقوقی.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بنابراین رئیس جمهور ما و دستگاه دیپلماسی کشور باید از توطئه جدیدی که دنیای استکبار برای به زانو درآوردن ملت ایران کشیده برحذر باشد.

کمالی‌پور افزود: هر نوع مذاکره‌ای بعد از برجام بدون توجه به آن معاهدات و مقررات و عدم رعایت آن به نظرم بلافایده است و دستگاه دیپلماسی کشورمان هرگز نباید تن به مذاکره مجدد دهد.

وی در خاتمه تصریح کرد: دیداری که مبتنی بر مذاکره جدید باشد نباید از سوی مسئولان کشور ما اتفاق بیفتد.