جزییات همایش فصلی انتخاباتی خانه احزاب اعلام شد

عبدالحسین روح الامینی رئیس خانه احزاب ایران در نشست خبری ظهر امروز (سه شنبه) طی سخنانی اظهار داشت: طبیعتا با توجه به اینکه انتخابات مجلس را پیش رو داریم در دوره جدید خانه احزاب تلاش زیادی شده تا کادرهای اصلی و کارشناسان هیئت رئیسه های احزاب در کشور فعال‌تر از گذشته باشند.

اخبار سیاسی- وی افزود: به همین منظور ما ۷ کمیته بانوان، حقوقی، روابط بین‌الملل، اطلاع رسانی، انتخابات تشکیل داده ایم. ساختار خانه احزاب در دوره جدید بر اساس سه فراکسیون اصولگرایان اصلاح‌طلب و مستقلین است و از مجموع ۱۱۰ حزبی که توسط توانستند خود را با قانون جدید احزاب منطبق کنند، در چارچوب این به فراکسیون به فعالیت سیاسی می‌پردازند. 

روح الامینی ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر از کادرهای احزاب در این هفت کمیته حضور دارند و در این دوره فعالیت کمیته به نسبت دوره‌های قبلی سابقه بوده و بنای ما این است که این کمیته ها با مشارکت حداکثری احزاب برگزار شود. 

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه بهتر برگزار شدن انتخابات و حضور حداکثری احزاب در انتخابات یکی از اهداف اصلی ما در خانه احزاب است، گفت: در همایش روز پنج شنبه در دو بعد به بحث انتخابات از جمله نقش قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی در انتخابات و همچنین نقش احزاب در انتخابات می پردازیم و اساس همایش برگزاری دو میزگرد در قالب دو موضوعی اعلام شده است. 

روح الامینی خاطرنشان کرد: ترکیب میزگرد غیر از افراد مدعو از نهادهای حاکمیتی از جمله نمایندگان فراکسیون های مجلس و سخنگوی محترم دولت، شامل اساتید دانشگاهی می‌شود تا در قالب موضوعات اعلام شده نظرات متفاوت این نهادها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش خاطرنشان کرد: سخنرانان از فراکسیون اصولگرایان آقایان محمدرضا باهنر، سیدمحمد حسینی، مجتبی شاکری، خانم خان محمدزاده، از فراکسیون اصلاح طلبان آقایان صوفی، کاشفی، کواکبیان علیخانی و کمالی و از فراکسیون مستقلین آقایان  نبوی، صدر، تبرایی، مرتضوی کیاسری، فومنی در این دو میز گرد هستند. 

روح الامینی یادآور شد: افتتاحیه همایش با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خواهد بود و طی برنامه‌ای پیش بینی شده تجلیلی از پیشکسوتان عرصه احزاب کشور از جمله از خانواده مرحوم حبیبی،  آقای سیدرضا اکرمی، عباس شیبانی، سرحدی زاده و خانم زهرا مصطفوی به عنوان ۵ فعال پیشکسوت حزبی در قالب گرایش های مختلف با حضور وزیر کشور و دبیران کل احزاب و اعضای شورای مرکزی احزاب رسمی کشور تجلیل می شود. 

رئیس خانه احزاب ایران خاطرنشان کرد: با توجه به موج نارضایتی سیاسی موجود در کشور و اینکه اکثریت گروه ها و جریان ها از وضع موجود اعلام  ناراضی می‌کنند، این همایش کمک می‌کند که احزاب به جای ناله از وضعیت جاری کشور به دنبال برنامه و معرفی افراد موثر برای اداره کشور باشند. 

وی افزود: تلاش برای مشارکت گسترده مردم، معرفی گزینه های دارای صلاحیت، بحث امید و نشاط ملی، پرهیز از سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات، بحث هزینه های انتخابات، جلوگیری از تفرقه افکنانه و جلوگیری از تخریب جریانهای مختلف که کار تشکیلاتی و شفافیت در فعالیت های سیاسی و قانونمداری را برعهده دارند، از مهمترین مسائل مورد بررسی در دو میزگرد تخصصی همایش پنجشنبه خواهد بود. 

روح الامینی ادامه داد: همچنین عدم وابستگی به قدرت و ثروت و سو استفاده از جایگاه ثروت و قدرت و منزلت اجتماعی، پرهیز از شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی با استفاده از ضریب نفوذ فضای  مجازی از دیگر مباحثی است که در این میزگردهای تخصصی مورد آسیب شناسی قرار می گیرد. 

رئیس خانه احزاب گفت: هر چه روندها به سمت شفافیت برود می تواند ضمانت بهتری برای قانونمداری نهادهای قانونی و حاکمیتی داشته باشد. همچنین عدم ورود نیروهای مسلح به عرصه رقابت های انتخاباتی و تبعیت و تمکین به نتایج انتخاباتی و طی کردن اعتراضات از مجامع قانونی و حقوقی از مواردی است که در این همایش نورد تاکید قرار می‌گیرد. تلاش این است که با حضور حداکثری کنشگران سیاسی کشور و مسئولان ذیربط بتوانیم با بحث و گفتگو راه کارهای مناسبی برای انتخابات ارائه دهیم.