همواره به دنبال بازی بُرد -بُرد هستیم

 غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به موضوع امنیت منطقه و حوزه خلیج فارس گفت: همیشه هر منطقه در داخل خودش ، با وفاق و نزدیکی و همگن کردن امور و انسجام موفق بوده است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور کنید که کشورهای آسیایی و یا آمریکا در اتحادیه اروپا شرکت می کردند ، آیا نتیجه می‌گرفتند؟ اتحادیه اروپا باید در منطقه خودش فعالیت  و توافق کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تلاش آمریکا برای ائتلاف در جهت دخالت در خلیج فارس، مطرح کرد: کشورهایی که به دنبال ائتلاف در یک منطقه دیگر هستند و تازه هم به آن منطقه می گویند که باید هزینه‌های ما را هم تامین کنید؛ از همان ابتدا به دنبال منافع خود هستند و دلشان برای مردم آن سرزمین نسوخته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمریکایی ها تلاش بسیاری کردند تا جمهوری اسلامی را در خلیج فارس به انزوا بکشانند، تاکید کرد: بنابراین به 8 کشوری که وزارت امورخارجه به جهت ائتلاف دعوتنامه فرستاده است، تمکین کنند و برای برقراری صلح دائمی در منطقه از دامن غربی ها ،شرقی ها و هر گروه دیگری که باعث ایجاد افتراق می شود، بیرون بیایند،هوش و حواسشان جمع کنند و به منافع کشور خودشان بپردازند.

وی با اشاره به پیشنهاد صلح هرمز از طرف رئیس جمهوری کشورمان ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۵ درصد نفت جهان از منطقه هرمز گذر می‌کند و انرژی دنیا از اینجا تامین می شود، هرچه کشورها به همدیگر نزدیک شوند، نتیجه مثبت را خواهند گرفت و این پیشنهاد صلح هرمز طرح ابتکاری و طرح بسیار درستی است. 

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، بااشاره به موضوع نفتکش "سابیتی" تصریح کرد: امیدوارم که برخی کشورهای عربی منطقه با توجه به صحبت های وزیر امور خارجه و مسولانشان قدری سرعقل آمده باشند، افزایش تنش در منطقه هزینه های این کشورها را بالا می برد، آرامش و صلح در منطقه موجب رشد و توسعه کشورها می‌شود.اگر ایران آسیب ببینند همه آسیب می بینند و اگر ایران سود ببرد به کشورهای دیگر هم سود می‌رسد و ما همواره به دنبال بازی بُرد -بُرد هستیم ./