لطفی: ما نیاز به فرهنگ‌سازی در ضرورت استکبارستیزی داریم

 نصرت‌الله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری خود که امروز پیرامون یوم‌الله 13 آبان با اصحاب رسانه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یوم‌الله 13 آبان یکی از روزهای پرفروغی است که در سه مقطع تاریخ کشورمان سه چهره تقابل استکبارستیزی را به نمایش گذاشت، اول در تصویب قرارداد کاپیتولاسیون بود که امام راحل زمانی که احساس کرد عزت ایرانی با این مصوبه نادیده قرار گرفته شد، فریاد برآورد ولو به قیمت تبعید 15 ساله از کشور. رویداد دومی که با آینده‌نگری امام عزیز مواجه شد که ایشان در سال 42 فرمودند سربازان من در گهواره هستند و این سربازان در زمان انقلاب به میدان آمده و بعد از پیروزی انقلاب هم در عرصه وجود داشتند؛ همچنین بعد از پیروزی انقلاب در این روز، دانشجویان خط امام لانه جاسوسی طاغوت اعظم را تسخیر کردند، امروز هر وجدان بیداری در دنیا فریاد استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان یک وظیفه انسانی می‌داند.

 اخبار سیاسی- وی افزود: مردم عزیز ایران به چشم خود دیدند قدرتی که در ذهن عده‌ای مانند کوه استوار تلقی می‌شد، مانند کاهی بیش نبود، رویداد درس‌آموز و دلیری این روز به‌گونه‌ای بود که مردم ایران به دنیا آموختند که دیوار استکبار فروریختنی است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما نیاز به فرهنگ‌سازی در ضرورت استکبارستیزی داریم تا این مهم به نسل آینده به شیوه بهتری معرفی شود، یوم‌الله 13 آبان با تصویب مجلس برای هر سال با عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهان‌خوار» نامیده شده است.

لطفی گفت: در سال‌های اخیر، حضور اقشار مختلف مردم با تشکیل ستاد و برنامه‌ریزی‌های عظیم، حماسه‌آفرین بوده است و اوج این حضور در سال گذشته در جنگ روانی و اقتصادی علیه ملت ایران و قراردادن روز 13 آبان برای برگرداندن تحریم‌ها علیه ملت ما بعد از نقض عهد آمریکا در برجام مواجه شد. 

وی خاطر نشان کرد: مردم ما جشن چهل سالگی انقلاب را در حالی برگزار کردند که دشمن به دنبال این بود که چنین جشنی برگزار نشود و پیام مردم ما در 22 بهمن سال 97 همان بصیرت و اثبات کاربرد مقاومت فعال در برابر نظام سلطه بود، امسال حساسیت بیشتری نسبت به 13 آبان وجود دارد، زیرا دشمنان برای آحاد مختلف مردم برنامه‌ریزی کرده و خودشان هم دریافته‌اند که روح استکبار‌ستیزی در اقشار مختلف مردم ما وجود دارد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال 98 برای تحقق بیانیه حکیمانه مقام معظم رهبری -بیانیه گام دوم- با شعار «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» است.

لطفی در تشریح ابعاد این شعار، گفت: گفتمان سقوط آمریکا در نظرسنجی‌ها، مقالات و طبق نظر دانشمندان آمریکایی وجود دارد و این گفتمان بین خودِ آنها وجود دارد، افول موریانه‌ای آمریکا، سقوط از ابرقدرتی جهان است، افول دیگر سقوط از شاخصه‌های مختلف است. 

وی تأکید کرد: جهانیان دوشنبه این هفته شاهد خلق حماسه‌ای پرشور در حدود 1000 شهر و شهرستان ایران با حضور نه فقط دانش‌آموزان، بلکه اقشار مختلف مردم خواهند بود، در این مراسم که روز دوشنبه 13 آبان و در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در خیابان آیت‌الله طالقانی برگزار شده و یکی از سربازان سپاه اسلام با بیانی رسا، شیوا و هشداردهنده در برابر نغمه‌های استکبار ، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی خواهد پرداخت.