۲۵۰حزب داریم، اما فقط ۱۶حزب در انتخابات فعال هستند

 محمدجواد کولیوند به برنامه‌های انجام شده از سوی کمیسیون شوراها برای ساماندهی احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در بخش قانون احزاب به درستی ورود کرد که در مجلس نهم این قانون تکمیل و به تصویب رسانده شد که الان هم در حال اجرایی شدن است.

نسبت به قانون احزاب توجه ویژه شده است

اخبار سیاسی- وی در ادامه افزود: ناگفته نماند که قانون احزاب، قانون بسیار خوبی است؛ چرا که از تمام مجموعه ها و حول و حوش 30 حزب در این جلسه حضور داشتند که در بین این تعداد احزاب 6 حزب را انتخاب کردند که به نمایندگی از دیگر احزاب در جلسات ما شرکت می‌کردند و این مسئله نشان می‌دهد که واقعا نسبت به قانون احزاب توجه ویژه شده است.

احزاب را در قالب حزب‌های ملی، استانی و شهرستانی تقسیم کردیم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در آن جلسه احزاب را در قالب احزاب ملی، استانی و شهرستانی تقسیم کردیم و بالاخره کسی که حزب ملی دارد باید در یک سوم از استان‌ها و شهرستان‌های کشور دفتر داشته باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین کار کمیسیون شوراها و مجلس  شورای اسلامی در رابطه با قانون احزاب به درستی انجام شده است، اما  آیا در فضای بیرونی به شکل درستی اجرا می‌شود یا نمی‌شود آن را دیگر بایستی قانون ماده 10 وزارت کشور گزارش بدهد.

در کشور آن طوریکه باید احزاب پا نگرفته‌اند

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در حال حاضر حزب‌هایی را داریم که در طول سال فعال هستند و دفاتر استانی آنها هم فعالیت دارند، اما طبیعتا در کشور آن طوری که باید و شاید احزاب پا نگرفته‌اند.

وی به تعداد احزاب فعال در کشور اشاره و عنوان کرد: ما الان روی کاغذ بیش از 250 حزب در کشور داریم، اما احزابی که برای انتخابات‌ها فعال هستند، حول و حوش 16 حزب هستند.