موسوی لارگانی: اروپایی‌ها می خواهند ایران را بازی بدهند

 سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از روند کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی کشورمان گفت: معتقدم زمانی که آمریکا از برجام خارج شده بود رئیس جمهور بایستی به جای اینکه در آن زمان بگوید یک مزاحم از برجام خارج شد، رسما اعلام می‌کرد که از همین امروز غنی‌سازی 20درصدی اورانیوم را آغاز خواهیم کرد.

 اخبار سیاسی-وی در ادامه افزود: قطعا اگر این کار انجام می‌شد بازدارندگی آن از اینکه اروپایی‌ها ما را بیش از یکسال بازی بدهند و هیچ نتیجه‌ای هم در بر نداشت، بیشتر می‌بود و قطعا بازداراندگی آن از این بابت که اگر نتوانند این کار را انجام ندهند ما پس از 60 روز گام اول و پس از آن گام‌های دیگر را برمی‌داریم تاثیرگذارتر بود و این روند کاهش تعهدات نمی‌تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد.

6 سال کشور معطل برجام شد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به اشاره به اینکه نباید با اروپایی‌ها با زبان مذاکره صحبت کرد، گفت: اروپایی‌ها ثابت کردند که باید با آنها با زبان زور صحبت کرد؛ چرا که این‌ها با زبان مذاکره به راه نمی‌آیند؛ یعنی 6 سال کشور معطل این مذاکرات شد و نتوانست آن اثر بخشی را برای کشور داشته باشد.

این نماینده مردم در ادامه افزود: ما الان چهار گام برداشتیم  و تازه به 9هزار سانترفیوژ غنی‌سازی شده رسیدیم در حالی که ما آن زمانی که مذاکرات برجام را شروع کردیم، 19 هزار سانترفیوژ فعال داشتیم و حالا که ما بعد از چهار گامی که برداشتیم به 9 هزار سانترفیوژ غنی شده رسیدیم و قطعا باید گام‌های دیگری را برداریم که تازه به نقطه اول برسیم در حالی که اگر به مذاکرات مجلس برگردید آن زمان می‌گفتند که اگر طرف‌های ما تخلف کنند ظرف چهار روز می‌توانیم به ما قبل از برجام برگردیم و حقیقتا در جایگاهی که الان هستیم برای مردم ما قابل پذیرش نیست.

اروپا در بحث برجام ایران را بازی داده است

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: اگر اروپا قرار بود در برجام به تعهدات خود عمل کند تا به الان این کار را انجام می‌داد، اما این‌ها دارند ایران را بازی می‌دهند و این مسائلی را که مطرح می‌کنند همگی به دلیل این است که بگویند اگر آمریکا خارج شده اما ما هستیم ولی حقیقتا از همان روز اول مشخص بود که این کار یک بازی سیاسی بوده است که این‌ها با هم توافق کرده بودند که آمریکا خارج شود و اروپایی‌ها با وعده وعید بیایند جلوی اقدامات ایران بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: در حال حاضر اروپایی‌ها به هیچ کدام از تعهدات خود در مباحث مختلف اعم از اقتصادی و... عمل نکردند و از روز نخست هم که مذاکره کردند فقط بحث هسته‌ای مطرح بوده اما الان شاهد هستیم که بعد از شش سال که ما را معطل کردند مباحث موشکی را هم مطرح می‌کنند که طرح چنین مباحثی قابل پذیرش نیست.