رضایی‌کوچی: دولت با طرح اقدام ملی مسکن مشکلی را رفع نمی‌کند
 محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره طرح اقدام ملی مسکن که ثبت‌نام آن اخیراً از سوی دولت آغاز شده گفت:‌ اینکه دولت اعلام کند که قرار است 400 هزار واحد آن هم ظرف مدت 2 سال ساخته شود به هیچ وجه رافع نیازهای کشور نیست.

اخبار اقتصادی- وی افزود: ما سالی 800 هزار واحد مسکونی جدید نیاز داریم؛ اگر با طرح اقدام ملی مسکن سالی 200 هزار خانه ساخته شود عملا در طول هر سال ما 600 هزار خانه کمبود خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما از دولت انتظار ساخت مسکن نداریم، اما انتظار داریم که بستر  حضور بخش خصوصی را برای تولید مسکن فراهم کند.

رضایی‌کوچی گفت:‌ متأسفانه زمین در کشور گران است و دولت باید شرایطی را ایجاد کند تا این مشکل را رفع کرده و عملاً انبوه‌سازان و همچنین بخش خصوصی بتوانند از بافت فرسوده، زمین‌های دولتی و زمین‌های شهرهای جدید مورد استفاده قرار گیرد و عملاً‌ آن را به شهرها الحاق کند تا مشکل کمبود مسکن رفع شود.

وی گفت: قیمت زمین امروز در قیمت تمام شده مسکن بسیار بالاست و باید دولت با اتخاذ راهکارهای مناسب این موضوع را رفع کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ دولت نه در روستا و نه در شهر اقدام خاصی برای ساخت منازل انجام نداده است و عملا شرایط را به سمتی برده که ما دچار مشکلات عدیده‌ای در بخش مسکن کشور هستیم.