ذوالنوری: آمریکا بایدبه حضور ناخوانده خود در سوریه پایان دهد

 حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هیئت همراه در ادامه سفر خود به دمشق با عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار سیاسی- ذوالنوری در ابتدای این دیدار، با اشاره به اشتراکات منافع و سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در موضوع مبارزه با تروریسم  گفت:جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه خود از سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی و تکفیری ادامه خواهد داد.

 وی ابراز امیدواری کرد که روند رو به ثبات و امنیت در تمامی مناطق سوریه با درایت و تدبیر رئیس جمهوری، دولتمردان و مردم این کشور تحقق یابد.

رئیس کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر گسترش همکاری‌ها در عرصه ‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی  فیمابین، عنوان کرد: همکاری‌های دوستانه میان دو کشور پس از پیروزی کامل سوریه در جنگ با تروریسم ادامه خواهد داشت.

ذوالنوری حضور نظامی و مداخلات آمریکا در بخشی از خاک سوریه را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد:  حضور نظامی آمریکا در سوریه سبب ایجاد تنش و تداوم ناامنی در منطقه شده  و لازم است آمریکا به حضور ناخوانده خود در سوریه پایان دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تداوم  گفت‌وگو و رایزنی‌ها میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور، جهت پیگیری توافقات امضا شده را خواستار شد و گفت: انتقال تجارب ارزشمند کارشناسان و متخصصان ایرانی در زمینه بازسازی سوریه به ویژه در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، توسعه زیرساخت‌ها، راهسازی و صنایع راهبردی به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر خواهد شد .

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه  در ادامه این دیدار با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) بر تحکیم و تعمیق پیوندهای دوستی میان ملت و دولت سوریه و ایران تاکید و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت  سوریه در جنگ با گروه‌های تکفیری و تروریستی قدردانی کرد.

وی با تأکید بر مراودات و تعاملات فیمابین تصریح کرد: سوریه از تقویت همکاری‌ها و تعاملات میان دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری استقبال می کند.

در ادامه این دیدار، طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت تداوم همکاری‌های فیمابین تبادل نظر کردند.